Plan van "Flyer" van de Wright Brothers.

• Topicstarter Topicstarter Rogiers Patrick
  • Startdatum Startdatum
R

Rogiers Patrick

Guest
Hoi,

graag zou ik een indoormodel bouwen van "The Flyer" van de Wright Brothers waarmee ze in 1903 vlogen.(eerste vlucht 17/12/1903)
Het betreft een semi-schaal model.

Heeft er iemand een plan hiervan liggen of een tekening met voor-en zijaanzicht ?

Of een verwijzing naar een site die dit toont ?

Ben van plan de vleugels van depron te maken, à la "En Nu", dus gebogen met onderaan enkele ribben gekleefd en hardhouten stokjes om het geheel bijeen te houden.

Voor besturing zou ik enkel onderste vleugel van rolroer voorzien en hoogteroer.

Als motorisatie 2 x speed300achtigen met 5x2 apc-schroevekes en 7 cellen Nicd 350 mAh.

Het blijft hoe dan ook een gek gezicht, een dubbeldekker met vooraan de stabilo en achteraan kielvlak bovendien met 2 propellors !

dank voor de reacties , Patrick :wink:

Hoi,

Is dit iets voor je? Als je het groter wil hebben dan mail ik het wel.

afb2044.jpg

afb2045.jpg

foto's

Rogiers,

Als je dit klaar hebt, en mogelijk ook vliegend, dan graag foto's, veel foto's.!

Dit lijkt me een prachtgezicht om te zien.

Niek, dat lijkt mij ook het leuke ervan, maar eerst iets wat goed kan vliegen en dan verder kijken.

Een Wright model lijkt mij ook prachtig om te zien vliegen.

:D Hartelijk bedankt allemaal voor het opzoekingswerk !

Nu kan ik starten met dit project.

Ik denk van eerst een werpmodel van circa 40 cm spanwijdte te maken om een idee te hebben van enerzijds constructiemoeilijkheid en anderzijds zwaartepunt, instelhoek etc.....

Hou jullie op de hoogte !!!!!!!!

dank, Patrick :wink:

Beste Theo,

heb de depron even aan de kant gezet en het stof van mijn balsavoorraadje geblazen.

Ik heb besloten dit vrije-vlucht model na te maken volgens dit plan uit 1937 !
De bouwervaring ga ik dan gebruiken om een telegeleid vliegend model te maken , tenminste als ik voldoende goede vliegeigenschappen heb met het "kleine" model van 43 cm.

Geen idee of ik voor het "grote" model niet overschakel naar depron of het toch volledig uit balsa construeer.
Misschien is het niet verkeerd eerst de indoorversie van depronvleugels te voorzien, beide vleugels van balsa maken is nogal arbeidsintensief en
muren lijken tijdens vliegen plots zo "dicht" te staan.

Ih houd U op de hoogte.
Vooral dank voor de info , Patrick :wink:

Back