Plannen Caudron C-800??

Plannen Castel 25 S??

Ik begin toch wat op mijn beslissing terug te komen van enkele maanden geleden van het stopzetten van deze hobby.
Het bouwen begint toch weer te knagen en het 1:1 zweefvliegen ligt stil in de winter.

Dus zit ik stillaan toch te denken om een nieuw winterprojectje te starten.

Gisteren toevallig nog eens gekeken naar 'La grande vadrouille'.

Na wat zoeken op het net gevonden welke zwevers gebruikt worden aan het eind van de film: de Caudron C-800 (Epervier)

Na nog wat verder te zoeken al redelijk wat foto's gevonden, en enkele prachtige schaalmodelen maar geen tekeningen.

Is er hier iemand die mij aan een goede tekening kan helpen van de Caudron C-800?

Wie weet komt er in de winter dan wel een bouwverslagje van hier op het forum;)

Schaal van de tekeningen speelt niet zo'n rol want ze vinden word denk ik al lastig genoeg.

Ik ben wel van plan enkele van de franse bouwers die ik al gevonden heb te contacteren om te weten van waar zij de plannen gehaald hebben.

Het gaat dus om deze
c8003vyl8.jpg

Laatst bewerkt:
Misschien even contact zoeken met zweefvliegmusea?
Als 1/1 zweefvlieger weet je die zeker te vinden!
Mogelijk kunnen deze mensen je aan de nodige adressen helpen.
By the way, ooit heb ik in Duitsland eens op een treffen van schaalzweefvliegers dergelijke toestellen gezien. ongeveer 5 meter spanwijdte, uniek gebouwd vakwerk maar wel 5 jaar werk.
Prachtige toestellen en heel mooi vliegbeeld.

Laatst bewerkt:
Zweefvliegmusea? Kan ik via hen dan aan plannen komen?

Ik heb net wat rond gemaild naar contacten die ik via het googlenen kon vinden.
Op retroplane.net heb ik gezien dat er 2 personnen de Caudron vliegen.
Dus wie weet kom ik via deze weg wel aan de plannen.

Ik hoop stiekem wel op net een slagje kleiner dan 5 meter.
Ol vrees ik dat deze van retroplane.net toch die richting uit gaan.

Niemand die mij via deze link kan verder helpen?
Construction CAUDRON C800 Epervier

Ik heb al gezocht op volgende thermen maar vind niet meteen iets : "RCM-MVM" en "J.M. BOUQUET"

Net en mail terug gekregen van Vincent van retroplane.net (zeer snelle reactie).

Plannen werden vroeger dus uitgegeven via het magazine RCM maar dat bestaat niet meer. Nu zijn de plannen overgekocht door het magazine MRA. Maar vorlopig zijn deze nog niet terug in de verkoop gebracht. En volgens Vincent kan dit nog lang duren.

Ik ga mij dus maar registreren op hun forum en eens navragen of iemand van hen de plannen wil doorverkopen of kopieren.

Laatst bewerkt:
vjete,
Er bestaat alvast in België een RC model van de "La grande vadrouille" zwever, dus plannen moeten er zeker te vinden zijn.
Ik heb er zelfs een aantal foto's van (zie hieronder), maar het gaat niet over een caudron c-800, maar een castel 25-S.
Zie ook het draadje, als je een beetje Frans machtig bent vind je zelfs info over hoe de beelden werden genomen. Blijkbaar hebben ze 20 zwevers nodig gehad om dat stukje te filmen. Deels om ze in stukken te zagen, en in de studio te filmen, deels om ze achter de auto te laten vliegen (zonder dat er een piloot in zat).... : RETROPLANE.net :: Voir le sujet - planeur dans "la grande vadrouille"

Hier is de castel S25 op schaal:
Castel%20S%2025%20001.jpg

Castel%20S%2025%20006.jpg

Castel%20S%2025%20bekleed%20013.jpg

Castel%20S%2025%20klaar%20004.jpg

Castel%20S%2025%20klaar%20010.jpg

Castel%20S%2025%20klaar%20013.jpg

fimmelke van de castel

Of de volledige eindscene met de castels:

Laatst bewerkt door een moderator:
bedankt voor de info, blijkbaar is er toch wat verwaring over welke zwevers het nu waren.

Maar nu je het zegt, het is de castel 25-s. Zie het meteen aan de scharnierwijze van de canopy.

Ik had me enkele dagen geleden al geregistreerd op dit forum. Echt een prachtig forum voor wie wat frans kan lezen (mijn familie is deels frans, dus voor mij geen probleem ;))

Ik kan nu weer herbeginnen met mijn zoektocht :p.

Ik hou jullie op de hoogte;)

Castel S 25 zweefvliegtuig

De foto's van het model zweefvliegtuig Castel S 25 zijn door mij gemaakt op het model vliegterrein van RC Pegasus in Zwijndrecht (linkeroever Antwerpen), waar het spijtig genoeg niet kan vliegen, omdat daar zelden gesleept wordt.
Ik bouwde het model begin 2007.

De zwever heeft een spanwijdte van 5,63 meter, en weegt 14 kg.
Ik ben ook in het bezit van de plannen.

Robert Van Mossevelde

Back