plannen en doelen voor komend seizoen

FOX35

PH-SAM
OK heren, nu we een eigen forum hebben en het seizoen op zijn einde loopt, wat zijn jullie plannen en doelen voor het komend seizoen?

Behalve het proberen af te maken van lopende projecten hoop ik ook toe te komen aan een grotere stunter (ik denk aan een Cobra, misschien een vereenvoudigde, voor een ST G51).

Ook hoop ik een van de combat vliegers zo ver te kunnen krijgen dat die mij en een aantal anderen (Marco, Robert-Jan?) eens wat beginselen van het combatvliegen bij te brengen, met name wat je NIET moet doen (zodat jij bijvoorbeeld onnodige line-tangles kunt voorkomen).

Ik heb het daar al met Leo Voss (de huidige Nederlands Kampioen tenslotte) over gehad en hij wilde dat wel doen.

Het nieuwe (iets kleinere) F2B model afmaken. Nu meteen ontworpen voor electro, zodat het verwisselen van de accu's, en de start-procedure wat minder gepruts vergen. Dat halve veldhospitaal om alleen de kist weer vliegklaar te krijgen vind ik zo'n gesleep, het lijkt wel RC....
Ook gaat de motor er andersom (=normaal) in, dat scheelt in lagerbelasting. Want nergens krijgen voorlagers harder op hun !@#$% (behalve dan bij klassen die regelmatig de grond opzoeken) dan bij F2B. De krachten tijdens een hoek van een driehoek of zandloper zijn op den duur waarschijnlijk te veel voor de lagers van het poppenhuisformaat die de buitenlopers kenmerken.

Tja en vliegdoelen..... Er staat er nog 1 voor mij en er komt er een langzaam maar zeker dichterbij.... :twisted:
Ach, we zien wel... :wink:

En niet te vergeten, coachen en verder helpen van de collega's :teacher:

O ja, als ik even de handen vrij heb, de Delta 400 ombouwen naar brushless & Lipo.

FOX35 zei:
OK heren, nu we een eigen forum hebben en het seizoen op zijn einde loopt, wat zijn jullie plannen en doelen voor het komend seizoen?

Ook hoop ik een van de combat vliegers zo ver te kunnen krijgen dat die mij en een aantal anderen (Marco, Robert-Jan?) eens wat beginselen van het combatvliegen bij te brengen, met name wat je NIET moet doen (zodat jij bijvoorbeeld onnodige line-tangles kunt voorkomen).

Ik heb het daar al met Leo Voss (de huidige Nederlands Kampioen tenslotte) over gehad en hij wilde dat wel doen.

Na de opgedane ervaring op het NK m.b.t. de MTR staat het bouwen van een goed en betrouwbaar model welke in staat is de 100 ronden te halen op no1.

Daarnaast wil ik het combatten (1,5cc diesel combat) leren, de bekende dingen zoals hierboven beschreven.
Ik vlieg een beetje alleen rond en zou graag middels workshop oid de cirkel vaardigheden onder de knie willen krijgen.
Ervaring zat in NL dus als iemand dit wil doen ben ik er direct voor.

Doel 2007: Weer terug komen in de top3 met MTR :(

Plannen: Tja, eerst even onze meeting met Rob Metkemeijer afwachten in November, en dan ga ik onze plannen hier pas in de lucht gooien :P

verder met MTR ,goed model maken voor de MTR en gaan voor de top 5
in het NK
de Nobler afbouwen en zoeken naar iets meer vrije tijd
en zoeken naar een vliegveldje :roll:

M'n jongen van 12 verder opvoeden in CL. Zoals ik Bruno al schreef in een PB heeft hij volgens mij wel talent.

Hij vloog deze Simple 1/2 A MAN-WIN TRAINER

al zelfstandig nadat hij 2 rondjes ( 2 cirkels, niet vluchten) had gemaakt samen met mij aan het handvat. Loops en wingovers geen probleem.

Afgelopen week even snel wat beters gemaakt

LITTLE ZINGER I

De 10 rondjes die hij gevlogen heeft met het bakkie (EUR 25,-) van Marktplaats met een 2,5 maz diesel vond hij toch wel wat te gortig.

Dat ding rukte zowat zijn arm er af.

Verder hebben we hier nog een Hots 3D kist die van RC geupgraded is naar CL, een mini spitfire net Cox en mini flapjack voor een PeeWee.

In de steigers nog een mini team racer voor een Cippola 1cc. Verder in aantocht een Keil Kraft Skystreak (van een orginele! tekening) Ik ben nog bezig om een NIB Diesel te zoeken. Albon Javelin ging net voor m'n neus weg. Verder heb ik nu ook twee van die russische MK-17 diesels voor een prikkie opgenomen in ons huis, en daar moeten we ook maar eens een airframe omheen bouwen. Vergeet ik die Moskito 1,5 diesel nog. Moet ook nog eens vliegen. ..... Oh ja die Mills .75 (geen replica) moet ook nog eens wat ether ruiken...

We slepen het hele zootje wel naar Almere, dan kunnen we eens over de toekomst bomen.

Pieter J@n

P.S. Hier vliegen wij. Siemens terrein in Zoetermeer. Lekker dichtbij en handig als je dr werkt :)

http://maps.google.com/?ie=UTF8&t=k&om=1&z=18&ll=52.045371,4.511229&spn=0.001848,0.004302

"Bakkie" ziet er uit als een Suppi, Nederlandse trainer historie! Verder zie ik het spul graag in ALmere, ik ben gek op oud spul. De Mills zou perfect tot zijn recht komen in een leuk simpel vrije vlucht sportmodelletje zoals een Cardinal, maar dat is inmiddels een ander forum ...

OK, de plannen.

In de eerste plaats m'n nieuwe stunter afmaken (eem Brodak Vector met Stalker .46). Dan een tweede MTR model maken. Ik denk iets kleiner dan de huidige maar niet veel en met dezelfde of als het kan nog lagere vleugelbelasting dan het huidige model. Ook voor MTR geldt dat het erg helpt als het vliegtuig goed vliegt! Een 2,5 cc kunstvluchttrainertje afbouwen (misschien lukt dat al voor Almere). Ik heb nog een Rossi .15 diesel met een rijke Goodyear historie, die verdient ook wel weer een model. Als er dan nog tijd over is m'n huidige stunter strippen, de romp wat oprekken, lichter maken. Dat is al een aardig programma waarvan ik betwijfel of het allemaal lukt maar ik begin vol goede moed.

Mensen helpen verder te komen als ze daarom vragen en mijn raad willen hebben. Met de ervaring van afgelopen weekend en de ontwikkeling in MTR in het achterhoofd denk ik dat het goed zou zijn als we zoveel mogelijk info uitwisselen/plaatsen. MTR is nu na enkele jaren snel ontwikkeld tot al een behoorlijk competitieve klasse, we moeten er alles aan doen degenen die enthousiast zijn maar ervaring en kennis missen erbij te houden en dat lukt het best door ze zoveel mogelijk te helpen zodat ze zo snel mogelijk ook dat competitieve niveau bereiken. Voor veel mensen ligt de nadruk heel erg op snelheid terwijl er al door heel veel mensen op gewezen is dat een goed vliegend model en betrouwbare spullen veel belangrijker zijn voor een goed resultaat. Ik ben erg benieuwd naar de drempels waar mensen tegenaan lopen om dat te bereiken. Met welke onderdelen hebben jullie het meeste problemen; is dat de motor, het model, de ' hardware' (tank, afslag etc.). Het ontwerpen en bouwen van een vliegtuig is een aaneenschakeling van keuzes en compromissen en vaak gaat het erom juist daarin de geode weg te kiezen. Nou ja, als ik daarbij helpen kan doe ik het graag. We moeten ten slotte zuinig zijn op elkaar.

VrGr, Bram

Bram, helemaal mee eens!
Ik heb nog drie kisten in de pijplijn, met motorproblemen. Ik heb dan weer hulp nodig bij de prop keuze.
Je advies met die 7x4 zal me nog lang bijblijven.

Ik heb nog een ribbenset voor de Cardinal40 Evolution. Daar moet een .40 in gaan draaien.

En eens wil ik een grote rompkist bouwen met de natte balsa vorm methode. Er ligt nog een Saito 56 op de plank, die zou in een semi schaal Sukhoi 26M moeten. Het ribbenpakket heb ik al.
Maar eerst verder gaan met vliegen, anders wordt mijn zoldertje te klein!

Marco , altijd de goede.

Zonder balsa kruim geen vooruitgang!

Boven beton banen vliegen helpt. Ik hoor zojuist dat het bij jouw werknemer het goed vliegen is?

Pieter Jan van Woerkom zei:
We slepen het hele zootje wel naar Almere, dan kunnen we eens over de toekomst bomen.
Een beter idee had ik je niet aan de hand kunnen doen. Kunnen we eindelijk eens persoonlijk kennismaken. :D Wellicht kun je Kees (je familie)
ook herinteresseren. Hij vloog destijds al erg goed met zijn Mini-Suppi. Op de Bussumer hei.....

P.S. Hier vliegen wij. Siemens terrein in Zoetermeer. Lekker dichtbij en handig als je dr werkt :)

http://maps.google.com/?ie=UTF8&t=k&om=1&z=18&ll=52.045371,4.511229&spn=0.001848,0.004302
Uh....: Your web browser is not fully supported by Google Maps. 'Not supported at all' is dichter bij de waarheid. :wink: Even een screendump als IMG maakt dat ik ook wat kan zien.

Bruno, de link werkt wel. Ik heb precies kunnen zien wat Pieter Jan bedoelde. Ik ben altijd belangstellend als het gaat om vliegterreintjes.
Vandaar.

Ongetwijfeld werkt de link als je windhoos xp hebt , maar op 98se mk 2 krijg ik toch echt een 'hij doet het niet' boodschap.....

Hee das toevallig ik werk(te) daar ook, zijn nu sinds april naar Fujitsu-Siemens overgegaan, nog steeds toegang tot het terrein.
Hoe vaak vlieg je daar en waar op het terrein?

Back