Plannen voor regelmatige bijeenkomsten in Noord én Zuid

Discussie in 'Historische Zeilschepen' gestart door janzwart, 21 dec 2019.

  1. janzwart

    janzwart Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    23 okt 2011
    Berichten:
    2.299
    Locatie:
    Hillegom
    Modelbouwers

    Er zijn de afgelopen paar dagen enkele ontwikkelingen geweest m.b.t. Modelbouwers bijeenkomsten.
    U heeft al gemerkt dat, als gevolg daarvan, er in het komend voorjaar een bijeenkomst is gepland in Hillegom, ondersteund door de NVM.
    Het bezwaar tegen deze locatie is dat voor een aantal mensen dit wat te ver is. Maar als je kiest voor Duizel (Wat veel mensen goed is bevallen) of ergens in het Noorden dan zal dat niet anders zijn. Kortom je doet het nooit voor iedereen goed.

    Ik heb contact gehad met Cees Toorn, woonachtig in Groningen, en hij is bereid om in het noorden een bijeenkomst te organiseren. Met hem heb ik afgesproken dat hij in het najaar van 2020 ergens in het noorden, (we denken bijv. aan Assen) een bijeenkomst zal organiseren. Ik zal dan in het voorjaar van 2021 weer iets in het zuiden organiseren. En Duizel is een heel goede locatie.

    Ik ga er van uit dat dit bij veel deelnemers aan dit forum in de smaak zal vallen. Maar Cees en ik willen nu graag van jullie weten wat je van deze plannen vind. En of je, in principe, bij één (of beide) van deze bijeenkomsten aanwezig wil zijn.
    Je legt je hiermee nog nergens aan vast maar we willen graag een indruk krijgen van het aantal mensen dat we kunnen verwachten. In verband met de grootte van de belangstelling én van de te huren zaal.

    Voor de duidelijkheid: Lid zijn van de NVM of De Modelbouwer is niet verplicht. (Zou de NVM natuurlijk wel graag willen). Ook het hebben van een account op het forum is niet verplicht. We zien regelmatig dat mensen zich op het forum aanmelden die al langere tijd, in de anonimiteit modellen bouwen. Ook deze mensen zijn welkom. Wel willen wij ons beperken tot bouwers van historische houten modellen van zeilschepen van vóór 1900. Zowel beginnende bouwers als gevorderden.

    Graag ontvangen we van zoveel mogelijk mensen een reactie en dan graag met vermelding van je woonplaats en je voorkeur voor noord of zuid of beiden. Op dit forum of via een pm naar cees050 of janzwart.

    Bij voldoende belangstelling gaan we door met organiseren en daar hoort dan ook bij het zoeken naar sponsoring. In eerste instantie zullen alle kosten door de deelnemers moeten worden gedragen.
    Dit zal dan in de orde van € 10,- per persoon bedragen. En als we sponsoring vinden dan wordt het minder.
    We houden u in deze topic op de hoogte van de vorderingen.

    Modelbouwers meldt u.
     
    Laatst bewerkt: 21 dec 2019
    cees050 vindt dit leuk.
  2. pietsan

    pietsan Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 dec 2011
    Berichten:
    8.209
    Locatie:
    Zeeuws-Vlaanderen
    Duizel is voor mij net te doen zoals ik al eerder liet weten, dus als het daar is dan zal ik hoogst waarschijnlijk aanwezig zijn. (woonplaats Hulst)
    Ook kan ik altijd iets organiseren in Hulst (Zeeuws-Vlaanderen) het zaaltje is dan gratis allen de consumpties moeten worden betaald. Er is hier echter een maximum van zo'n 15 personen.
     
    janzwart vindt dit leuk.
  3. Willie85

    Willie85

    Lid geworden:
    25 sep 2019
    Berichten:
    128
    Locatie:
    Veere
    Het lijkt me erg leuk om erbij te zijn. Wel duizel dan want ik vind Hillegom al echt beetje te ver (bijna 2 uur rijden vanuit veere). Als er nog eens iets in zeeland (Piet?) georganiseerd word ben ik er zeker weten bij.
     
    janzwart vindt dit leuk.
  4. Pingu57

    Pingu57 Forum veteraan

    Lid geworden:
    14 dec 2014
    Berichten:
    8.197
    Locatie:
    Leeuwarden
    Ik zou het leuk vinden om weer naar een bijeenkomst te gaan, bijvoorbeeld Assen, maar Duizel lukt misschien ook nog wel.
     
    cees050 en janzwart vinden dit leuk.
  5. Stephan Kertész

    Stephan Kertész

    Lid geworden:
    5 jul 2019
    Berichten:
    7.784
    Locatie:
    Ittervoort
    In Duizel ben ik erbij. Dat is voor mij net een goed halfuur rijden. Dat kan ik aan. Ik neem dan alle bootjes mee. Tegen die tijd zijn dat er ten hoogste 3 :)

    Heerlijk kan niet wachten
     
    pietsan en janzwart vinden dit leuk.
  6. Peter de Vries

    Peter de Vries

    Lid geworden:
    25 okt 2019
    Berichten:
    155
    Locatie:
    Steenwijk
    Assen is prima
     
    cees050 en janzwart vinden dit leuk.
  7. Freubelaer

    Freubelaer

    Lid geworden:
    5 feb 2016
    Berichten:
    312
    Locatie:
    Venray
    Hillegom combineren we met onze voorjaarsvakantie. Duizel kan rechtstreeks vanuit Venray. Als het maar een of twee keer per jaar is dan is de afstand niet echt een probleem. Aangezien we echter ook behoorlijk actief zijn met onze honden (agilty) moet het wel in onze wedstrijdkalender passen. Op 7 december hadden we b.v. een wedstrijd.
     
    janzwart vindt dit leuk.
  8. *Hans*

    *Hans* Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    30 okt 2012
    Berichten:
    6.776
    Locatie:
    Dordrecht
    Ik was vandaag bij mijn schoonmoeder in haar verzorgingshuis, en daar is ook een behoorlijke zaal te huur. Ligt kort aan de N3 in Dordrecht.

    Wellicht is dit ook een optie.
     
    janzwart vindt dit leuk.
  9. Stephan Kertész

    Stephan Kertész

    Lid geworden:
    5 jul 2019
    Berichten:
    7.784
    Locatie:
    Ittervoort
    In het appartementencomplex waar ik woon, daar is een gemeenschapsruimte. Met overleg mag ik daar ook gebruik van maken. Is in Ittervoort, dat ligt 1 km van de af- en oprit A2. Misschien ook een optie. Maar ik denk dat Duizel centraler ligt.
     
    janzwart vindt dit leuk.
  10. Whitebird

    Whitebird

    Lid geworden:
    29 sep 2019
    Berichten:
    3
    Locatie:
    Lelystad
    Hoi, heb me al opgegeven voor Hillegom. Ik woon in Lelystad, dus zowel noord als zuid zijn opties, hoewel het midden van het land (of de Batavia werf ;)) uiteraard mijn voorkeur heeft :koud:
     
    janzwart vindt dit leuk.
  11. newbie

    newbie

    Lid geworden:
    3 jan 2008
    Berichten:
    1.155
    Locatie:
    belgie Limburg
    Duizel is juist te doen voor mij, als de datums passen in mijn volcontinu werkschema kom ik zeker langs.
     
    janzwart vindt dit leuk.
  12. Simon Blok

    Simon Blok

    Lid geworden:
    5 apr 2019
    Berichten:
    1
    Locatie:
    Ridderkerk
    Ik woon in Ridderkerk dus Duizel is voor mij goed te doen. Ik kom dan met nog een persoon.
     
    janzwart vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina