Net terug van RMF Dalfsen.
Harde wind en behoorlijk turbulent.
Het moest toch gebeuren, de Plasma Edge moest de lucht in.
Accu was al lekker warm, zwaartepunt een beetje bepaald, Staufenbiel zegt 60mm, ik had hem op 65mm,
Een worpje uit de hand en hoppa , het vliegt.
Beetje down trimmen in speedstand en hij vliegt rechtuit.
De snelheid was er al snel uit, dat viel tegen.
Zweefstand getest, kleppen op hoogte getest en toen een landingcircuitje ingezet.
Vreselijk turbulent maar toch voor de voetjes aan de grond.
Even alles nagekeken en mijn instellingen wat veranderd, zwaartepunt ook nog wat naar achteren gebracht, lag nu op 70mm.
Weer een gooi en vliegen.
Ik had nu de 2e speedstand gebruikt, de eerste was met de achterlijst neutraal, nu had ik de achterlijst ongeveer 0.5mm omhoog staan.
Het vloog nu al wat lekkerder en de snelheid bleef er beter in.
Dus... eens kijken wat ie kan.
Motor aan en steigend de bocht intrekken, geen probleem.
Op het B rak even hard omtrekken, ook geen probleem.
Dan duikend aankomen en weer de motor aan, nu nog wat harder invliegen en omtrekken.
Verrek, hij blijft heel!
Hij buigt wel maar breekt niet.
Dit heb ik een keer of 8 gedaan en toen even gezweefd.
Dat doet ie wel goed en ook het aanvliegen voor de landing voelt zeker aan.
Helaas verliest ie in de speedstand veel snelheid, morgen maar weer eens testen en kijken waar het probleem zit.
Ja, hij blijft te duur maar voor de beginnende F5B-er is ie niet verkeerd.
Alternatieven zijn:
Enigma (niet leverbaar)
Alex F5B (niet leverbaar)
Evo (niet leverbaar)
Speedfire (de goedkope versie is slechter gebouwd dan de Plasma Edge)
Raketenwurm 1 (zolang hij nog leverbaar is).
Als Staufenbiel hem voor 400-450 Euro op de markt zou zetten zou het een prima model zijn.
GJ