plastic lijmen

heei bouwers
ik zit met een probleem ik ben met mijn auto tegen een boom gebotst en nu is de onderste draagarm door midden gebroken hij is van een soort plastic nu dacht ik is dit ook te lijmen met een speciale lijm, zo ja welke?
alvast bedankt

gr dick

hoogst waarschijnlijk is die van abs plastic en dat is niet of nauwlijks goed te lijmen.
bovendien komt er op die arm zoveel kracht en schokken dat je kan blijven lijmen, beter vervangen.

als je dat gaat lijmen dan scheurt ie binnen de kortste tijd weer.

Nieuw kopen is wel zo verstandig :D

oo srry ik dacht dat hij bij auto's stond vergissing
maar ik heb hem geleimd met dit
bizon.gif

en heb er een gaatje in gemaakt en er een spijker in gedaan en tot nu toe zit hij muur vast heb mijn eerste rit alweer gemaakt ene hij zit nog steeds vast :D hopen dat het zou blijft maar toch bedankt
gr dick

Ik zou wel een neiuwe kopen maar misschien kan je het tijdelijk repareren met epoxy?

Je kunt beter een nieuwe draagarm pakken!
Daar voorkom je nog meer problemenen mee (zoals nog meer gaan lijmen)

Skeighter zei:
Ik zou wel een neiuwe kopen maar misschien kan je het tijdelijk repareren met epoxy?

Ik zou het niet met epoxy doen. Dat hecht nie zo best op abs, en zoals ergens hierboven gezegd zou het onderdeel daar wel eens van gemaakt zijn.

Ik zou eerst met zekerheid uitzoeken waarvan het gemaakt is, en dan even kijken of Pattex Stabilitt dat niet lijmen kan. Heeft bij mij met ABS wonderen gedaan ;)

Uiteraard is vervangen bij een onderdeel waar veel krachten op komen te staan altijd beter... Better safe than sorry zeg ik altijd maar ;)

Marco.

Allemaal leuk en aardig over diverse soorten lijm en zo, maarre....
hoe is het met die boom? :hammer:
Witte houtlijm doet het daarop het best!
Roel

mocht ie weer los gaan.... gebruik dan een klein drupje constructie lijm!!

dus als jij je helecopitertje aan strond vliegt en je lijmt het gebroken staart stuk kraak jij het af?!

model gaat om de mensenhanden.. die handen bouwen toch alles...

:banana: :hammer: :banana: :hammer: :fuckyou2:

sorry voort ongemak heren

nee als ik iets aan stront vlieg vervang ik het door iets nieuws en ga ik niet aan het lijmen aan een koppenafhakkende machine van 4 kilo.
bij een auto is dat iets anders maar ik neem aan dat een draagarm die je hoe dan ook lijmt blijft breken.

ps lezen valt niet mee he

nee idd... moeilijk... lezen is niet me sterkste kanten... heb ik niet geleerd, later henkie!

Niet alle plastic's zijn hetzelfde! Laten wij het kunststoffen noemen. Er zijn 'plastic's' welke helemaal niet te lijmen zijn. Kunststoffen op POLYMEER basis (polyamiden) kunnen alleen met hete lucht gelast worden. Enkele soorten: Nylon, Teflon, Poly propyleen, poly ethyleen alsmede Poly carbonaat. PVC (poly vinyl chloride) gaat goed met lijm op basis van tetra. Perspex (plexiglas) op basis van chloroform. Styreen oa. ABS is alleen te lijmen met soorten op trichloorethyleen basis en dan zal ik er nog wel een paar zijn vergeten. Kortom niet voor iedere kunststof is een universele lijmsoort voorhanden.

Groetjes Hans.

pvc kan je lijmen met pvc lijm... maar ook lassen met lucht idd. maarjah er zijn ook zoorten wat je niet aan elkaar krijgt... maar met constructielijm kan je veel doen hoor...

Back