plastic onderdelen in afwasmachine!?

hoi, ik heb volgens mij wel eens gelezen dat iemand zijn plastic harde onderdelen van zijn savage in de afwasmachine deed. Heeft hier iemand ervaring mee? Of smelt dan alles meteen weg??

Kan iemand daar wat over vertellen :roll:

ja dat kan, ik deed voorheen ook altijd de badkuip chassis TT-01 enzo in de wasmachine.

zet idd. de temp niet tehoog!

Zorg dan in ieder geval dat je geen lagers en andere metalen delen in de vaatwasser doet, dit gaat anders echt kapot.

Ik geloof dat het bart_banaan is die zijn plastiek in de vaatwasmachine steekt... :wink:

grtz

Yep, electronica eruit, motor en servo's eraf en hup in zijn geheel de afwasmachine in... Komt eruit als nieuw! Let wel even op met onbehandeld aluminium, dat wil wel eens oxideren en wit uitslaan ....

Verder kan het gemakkelijk, en het chassis komt eruit als nieuw.

Ik zou dan alleen het plastic gerij er in willen stoppen.. Dus niet in zijn geheel, maar gewoon in stukken. Dus de linker ophangen los en de rechterlos bijvoorbeeld. Gewoon in 8 stukken ofzo en alu doe ik er zo ie zo niet in. Maar de laagste stand op onze vaatwasser is 55 graden. Dit is goed? Ik weet namelijk niet bij welke temp platic smelt??
Want dat zal ook wat zijn: Stop je je complete savage erin, komt ie er als 1 gesmolten blok plastic uit :lol:

Sjoerd

Wel nee, plastic borden smelten ook niet...
Gewoon al je plastic erin, wassen, drogen en schoon! En als je de lagers laat zitten moet je die na het wassen in de VW even inspuiten met WD-40 ofzoiets...

En om witte onderdelen weer echt wit te krijgen als het niet geheel lukt, dan kan je het heel goed in de chloorbleek leggen.

Mijn onderdelen zijn alleen maar zwart :wink:

Maar bedankt jongens! Ik ga straks even bij de vuile vaat een paar stukken reserve plastic onderdelen erbij gooien en voor de zekerheid toch maar even kijken hoe het er uitkomt, maar als ik jullie zo hoor dan komt dat wel goed.

bedankt

zweefman zei:
En om witte onderdelen weer echt wit te krijgen als het niet geheel lukt, dan kan je het heel goed in de chloorbleek leggen.

NEE niet doen, bij lang weken tast het het kunststof aan.
(dan gaat het matter en brosser worden)

smelten zal niet zo snel gebeuren, maar het kunststof kan wel uitharden (licht aan de soort kunststof). Dus let wel op! staat een beetje lullig als je "als nieuwe" auto bij de eerst jump breekt :wink:

Hij is er in geweest en alles kwam er gelukkig weer mooi uit. Ik had hem er gewoon in onderdelen in gedaan. en al de lagers enzo eruit. de TVP's heb ik er ook niet ingedaan.. Maar alle draagarmen die super smerig waren wel.

Bedankt jongens :wink:

mischien wel handig om enkel de onderdelen waar GEEN ZAND op zit in de vaatwasser te gooien anders is je vaatwasser zo snel aan vervanging toe!....

Je kunt de onderdelen ook nog altijd gewoon in een bak met een sopje gooien en even laten weken :roll: :D
Zo doe ik het toch altijd en dan heb je geen risico's op kapotte vaatwassers zoals screwloose zegt.

Daar moet ik inderdaad op letten 8O

Anders krijg ik dikke ruzie met mijn moeder :P

volgende keer toch maar met de hand doen :wink:

Back