plastic ruitjes laten maken

• Topicstarter Topicstarter enkelini
  • Startdatum Startdatum
E

enkelini

Guest
Bij mijn cessna 182 heb ik helaas geblindeerde/donkere ruitjes gekregen terwijl er een mooi cockpitinterieur inzit. Blanco ruitjes zijn niet leverbaar vanuit Hangar9, Kan ik aan de hand van mijn ruitjes ergens identieke blancoruitjes laten namaken?

enkelini

namaken is lastig als je alleen het eindresultaat hebt ..... zeker omdat de "Cessna 182" ruiten niet vlak zijn .... de zijruiten en de achterruit zijn nog wel uit een vlakke plaat te maken (bolling in één richting), maar de vooruit heeft echter een 3D bolling die je echt over een mal moet (laten) fabriceren ...... als de ruit "nog-niet-geknipt" bij de kit geleverd wordt kan je vaak met gips een mal creëren, waarmee een nieuwe ruit kunt (aten) vacuvormen (of primitiever met de föhn uit een PETfles krimpen, wat overigens heel goede resultaten kan geven) ....

Ik heb vroeger in men opleiding met een soort plexiglas gewerkt,de naam weet ik niet meer zo goed.Maar ik dacht dat het micca plastiek was of zoiets.Heel dunne plexi kunststof in verschillende diktes te verkrijgen.1-2-3 mm dik.Makkelijk te knippen goed plooibaar en moduleerbaar.je kan het vergelijken met een lexaanbody voor een nitrowagen maar flexibeler.

Met Vivak is dat wel na te buigen met een hetelucht pistool.

De vorm is wie van een Decathlon.

Ik vind het niet schlecht uitzien met die donkere ramen.
mh21324if3.jpg

Mvg Johan

Back