Ik kocht tweedehands een Lazer zeilbootje van Robbe. Op de zeilboot zit een pop die door een servo naar links of rechts verplaatst kan worden, waardoor ze buiten gaat hangen en als tegengewicht werkt.
De pop heeft evenwel aan één kant een gebroken arm.
De pop lijkt gemaakt in een soort plastic van +- 1 mm dik.
Ik heb zoveel mogelijk stukjes terug verlijmed waardoor ik nu een arm heb die tegen de romp past, maar waar nog heel wat lucht is in plaats van plastic. De arm zou misschien over in totaal 1 cm de romp raken, 3 cm zouden de romp niet raken. Niet echt stevig dus. Deze laatste verlijming heb ik nog niet gedaan. Zie foto's
De stukjes zijn met Cyano vast gezet, niet superstevig als je het mij vraagt.
Ik heb een paar strategieën voor de reparatie, maar ben benieuwd hoe jullie er tegen aan kijken. Einddoel is een pop die er -zeg vanop een meter afstand - terug Ok uit ziet, hoeft niet perfect te zijn. Ik wil er ook niet gek veel tijd of geld in steken.
1. Ik dacht eraan de arm tegen de romp te verlijmen met cyano en dan PUR-lijm in de arm en een stukje in de romp van de pop te spuiten. Weet alleen niet of het gaat hechten op de plastic en hoe te doseren zodat het gevuld is, maar niets kapot duwt?
2. Cyano verlijmen en dan langs buiten een glasvezelmatje eropmet epoxyhars
3. ???
Waarschijnlijk handiger met een paar foto's erbij...
Alvast dank voor alle suggesties!
De pop heeft evenwel aan één kant een gebroken arm.
De pop lijkt gemaakt in een soort plastic van +- 1 mm dik.
Ik heb zoveel mogelijk stukjes terug verlijmed waardoor ik nu een arm heb die tegen de romp past, maar waar nog heel wat lucht is in plaats van plastic. De arm zou misschien over in totaal 1 cm de romp raken, 3 cm zouden de romp niet raken. Niet echt stevig dus. Deze laatste verlijming heb ik nog niet gedaan. Zie foto's
De stukjes zijn met Cyano vast gezet, niet superstevig als je het mij vraagt.
Ik heb een paar strategieën voor de reparatie, maar ben benieuwd hoe jullie er tegen aan kijken. Einddoel is een pop die er -zeg vanop een meter afstand - terug Ok uit ziet, hoeft niet perfect te zijn. Ik wil er ook niet gek veel tijd of geld in steken.
1. Ik dacht eraan de arm tegen de romp te verlijmen met cyano en dan PUR-lijm in de arm en een stukje in de romp van de pop te spuiten. Weet alleen niet of het gaat hechten op de plastic en hoe te doseren zodat het gevuld is, maar niets kapot duwt?
2. Cyano verlijmen en dan langs buiten een glasvezelmatje eropmet epoxyhars
3. ???
Waarschijnlijk handiger met een paar foto's erbij...

Alvast dank voor alle suggesties!