Plastic wielen ongeveer 10 cm diameter gezocht

• Topicstarter Topicstarter Guest
  • Startdatum Startdatum
G

Guest

Guest
Hallo,

Mijn naam is Theo en samen met een aantal studenten bij mij op school zijn we bezig met het project de windwagen. Het betreft een wagentje dat wordt aandreven met de wind. Nu willen we hiervan ook graag een klein bouwmodelletje van gaan maken met vrij simpele en goedkope materialen.

Ik ben op zoek naar smalle plastic wielen met een bevestigings 'iets' eraan zodat we het op het asje vast kunnen zetten.

zie dit plaatje (wieltje uit een oude 'construction' doos). Hier zet je dus met het schroefje de boel vast.
wieltje.jpg

In de lokale formido en modelzaak kon ik helaas alleen wielen vinden zonder een bevestigings manier. Kent iemand dus een zaak waar ik zulke wielen kan kopen? of heeft iemand anders een idee qua bevestiging (niet wielen aanpassen door te boren ofzo want er moeten er veel van worden geproduceerd)

wiel, rond 10 cm diameter, wielband tussen 1 en 1.5 cm breed.

tekening bouwmodel:
bouwmodel.jpg

Gewoon een stuk rond aluminium of nylon in de draaibank spannen, die wielen uitdraaien, op de rand een groefje maken en dan een rubberen O-ring in lijmen.

De wielen eventueel lichter maken door gaten in te maken.

Roelof zei:
Gewoon een stuk rond aluminium of nylon in de draaibank spannen, die wielen uitdraaien, op de rand een groefje maken en dan een rubberen O-ring in lijmen.

De wielen eventueel lichter maken door gaten in te maken.

probeer het verhaal eens te lezen.
het moet zo te koop zijn, zelf laten maken kost te veel geld.
voor het echte model hebben we dat wel gedaan, maar voor het bouwmodel kan dat dus niet

Ik mag aannemen als jullie voor school met een dergelijk zelfbouwproject bezig zijn toch wel wat machines tot jullie beschikking staan.....

Roelof zei:
Ik mag aannemen als jullie voor school met een dergelijk zelfbouwproject bezig zijn toch wel wat machines tot jullie beschikking staan.....

we hebben genoeg materiaal beschikbaar om het zelf te maken. maar het is dus de bedoeling dat er zo min mogelijk werk bij komt kijken, (het is voor een 'klant') en bij 1000 stuks wil je echt zo min mogelijk eraan hoeven doen.

Aangezien de as dus draait en de wielen vast op de as moeten.....

is het niet mogelijk de as van schroefdraad te voorzien en met twee moertjes (een achter het wiel, een ervoor) het wiel vast te klemmen?

voor niks gaat de zon op he... een beetje moeite danwel geld zal het altijd gaan kosten

Back