Plastic (ws Revell) heli 1:32 spuiten of kwast

Discussie in 'De Spuitcabine' gestart door Pvanuf, 25 jan 2019.

  1. Pvanuf

    Pvanuf

    Lid geworden:
    16 mei 2013
    Berichten:
    11
    Locatie:
    Pijnacker ZH
    hi,

    Ik wil beginnen met het bouwen van een plastic heli, maar ben helemaal nieuw vwb de afwerking.
    Moet ik de heli verven met de kwast of is airbrush beter (en te doen voor een beginner)?
    En grondverf is dat nodig? En ook hier de vraag met kwast of airbrush?

    Wie helpt me op weg?
    Dank alvast.

    Grz
    Paul
     
  2. M@rcel

    M@rcel

    Lid geworden:
    15 apr 2012
    Berichten:
    92
    Locatie:
    Nieuwegein
    Hé Paul, ik heb ook lang zitten twijfelen om te gaan airbrushen. Toch de stap maar genomen. Zie mijn bouwverslag van de Fiat 130 HP (https://www.modelbouwforum.nl/threads/bouw-f2-fiat-130-hp-1907-van-pocher.263239/) daar heb ik met name de wielen (origineel zijn ze geel), delen van de bekapping en de stoeltjes gespoten met airbrush.

    Een airbrush winkel kan je qua materialen op weg helpen. Goede verf (ik heb ze op waterbasis) en dito afplak- c.q. maskeertape zijn erg belangrijk. Ik heb de spuiten en compressor bij een grote gereedschapszaak in Zoetermeer gekocht (vanwege prijs :koud:). Let er bij de compressor op dat die regelbaar is!

    En dan... oefenen! Ik ben begonnen met kleine onderdelen waar je niet hoeft af te plakken. Laagje voor laagje, je moet geen haast hebben!

    Er staan ook nog de nodige tutorials op YT (deze zijn in het nederlands: )

    Er zijn ook winkels die workshops geven. Ik ben nog steeds blij dat ik de stap heb genomen en resultaten zijn prachtig!

    (hou er wel rekening mee dat het onderhoud van een airbrush absoluut noodzakelijk is; vaak en goed schoonmaken is een must!)

    Succes en groeten,
    M@rcel
     

Deel Deze Pagina