platenwals

Zoeken bij hermanbuitelaar of misschien meer kans bij modelbauwatelier in Apeldoorn ik heb hem daar ook ergens vandaan dus via he want het is geloof ik een duitse tekenarchief waar dat staat maar het al zo lang geleden als dat ik het uitr mijn hoofd niet meer weet maar houd het voor u in de gaten als ik wat zie hoort u het Groeten Fam van Gent te Vegehl :idea: :cry:

Hallo Juno,

Ik weet dat die platenwalsjes zijn gemaakt in het jaar 1981 als examenwerkstuk voor de opleiding Bemetel Bank Plaatwerker Dit werd later de SOM! Het was een platenwalsje van ongeveer 400 mm dus uitstekend geschikt voor de modelbouw. Ik weet dat omdat ikzelf ook zoon ding heb moeten maken maar heb er helaas geen tekeningen meer van. Maar mischien kunnen ze daar nog ergens in een lade zoon tekening tevoorschijn voor je toveren.

Groetjes Rob 8O

Juno,

Welkom op dit forum.

Je kunt ook eens kijken in het archief van de Modelbouwer op
www.modelbouwers.nl
Zij hebben een tekeningen archief waar van alles te bestellen is. Ook op het gebied van machines en gereedschappen.
Volgens mij zit het archif tegenwoordig in Den Bosch, das toch niet te ver bij jou vandaan? Je kunt ze nl. ook bezoeken. Kijk even op het net voor de openingstijden.

Wim

Het zou best leuk zijn als dat je van iedereeen antwoord heb gehad om dan ook te vertellen waar je de tekening vandaan heb het eindresultaat telt ook mee vindt je niet ???????

Ja menheer v. gent, de tekening heb ik per toeval gekregen van een colega modelbouwer bij ons uit de buurt.
ik was bij hem op bezoek en na wat heen en weer gepraat vroeg ik bij hem naar een tekening en die had er nog een liggen zo doende.....

Back