Plooien uit folie krijgen

Beste lezer,

Als je plooien uit je folie wilt krijgen, is het dan goed met een föhn te doen? Het gaat toch om de warmte en niet om de druk die je uitoefent op de plooi?
Graag een antwoord.
Dank.
Andre

Föhn is een eerste stap. Bij kleine rimpels zelfs de aan te raden eerste stap.
Zoals altijd met een beetje beleid uitvoeren :)

PS een iets duidelijker topic titel zou wel helpen.

Eigenlijk is het beter om te zorgen dat je geen plooien krijgt.
Maar dat is voor de beginner natuurlijk gemakkelijker dan gedaan.
Inderdaad een duidelijker titel (dat kan je aanpassen) zou handig zijn.
Ook om te vermelden wat je precies aan het folieen ben.

Zelf werk ik het liefste met een folie strijkijzer.
Als die op de juiste temperatuur staat beschadig je niets.
Probeer overal evenveel te krimpen dat is vooral op een vleugel, stabilo en kielvlak belangrijk.
Zo voorkom je kromtrekken.

Ik wilde een draadje maken maar het lukte niet met uploaden van de foto's een uurtje werk pleite.

Laatst bewerkt:
Ja ik klungel een beetje met de kop van de topic . Maar ik heb een arf gekocht waarop de romp wat plooien zitten die ik weg wil hebben. Een strijkijzer beter? Tja hoe warm moet hij staan? Het is misschien geen goed ijzer omdat je ook kleding er mee kan strijken. Wat voor ijzer zouden jullie aanbevelen eigenlijk?

Laatst bewerkt door een moderator:
Ja ik klungel een beetje met de kop van de topic . Maar ik heb een arf gekocht waarop de romp wat plooien zitten die ik weg wil hebben. Een strijkijzer beter? Tja hoe warm moet hij staan? Het is misschien geen goed ijzer omdat je ook kleding er mee kan strijken. Wat voor ijzer zouden jullie aanbevelen eigenlijk?

De folie zit er al op en kan altijd wat rimpels geven, mijn charter zit de folie al 5 jaar op en vertoont wel eens rimpel.
Ik pak een föhn (niet te heet) gewoon lauw warme lucht op afstand van een cm of 25 en dan heen en weer gaan, niet op 1 plek, dan verbrand het.
Werkt goed.

Gr Ed

Laatst bewerkt door een moderator:
Back