Plotseling problemen in de lucht

Vandaag tijdens het hooveren kreeg ik plots problemen in de lucht. Gelukkig heb ik de heli in 1 geheel aan de grond gekregen en hing er op dat moment net een camera aan de heli die geluid opnam. De problemen doen zich voor vanaf 42 seconden ongeveer:45EzVa4d8Q0[/media] 500, jamming, failure, interference. Unknown problem. - YouTube

Iemand een idee? Ik zit zelf te denken aan de belt of aan een kapotte lipo maar misschien herkent iemand het geluid. Hoe meer zekerheid hoe beter voordat ik hem nogmaals het luchtruim in ga sturen.

Laatst bewerkt door een moderator:
Vermoedelijk een lipo die niet lekker is

Klinkt alsof de voltage cutoff erin slaat, en op het moment van inslaan komt de accu weer bij, waardoor de regelaar zijn werk weer doet, maar door het gevraagde vermogen zakt het voltage meteen weer, waardoor de cutoff er weer in slaat

Een lager kan, dan zou de aandrijflijn een stuk zwaarder moeten lopen dan normaal
Of je moet je lagers gewoon al een tijd niet nagekeken hebben, niet alle kapotte lagers laten zich voelen zonder belasting

Kapotte snaar zie je
Tandwiel zie je ook, de gearmesh zie je ook

Blijft een kapot lager en een kapotte lipo over voor je om te checken...

Hoe staat je regelaar ingesteld, op welk voltage slaat zijn cutoff in?
Hang er eens een multimeter aan, richt evt daar je camera op, en ga een mm boven de grond hooveren.
Kijk of het na te bootsen is

Storing is het iig niet.

Vlak voordat het "staarttikken" begint hoor je het toerental ook al wat teruglopen. Het lijkt dus erg sterk op een slechte accu, of een vergeten te laden accu ;) Het is een low volt signaal van de regelaar dat je dus als de brandweer moet gaan landen, en dat is gelukt.

Bedankt voor alle reacties. Ik zie ook inderdaad niets geks aan de heli. Laat ik die lipo maar als afgeschreven beschouwen en het de volgende vlucht proberen met een nieuwe lipo. Het was overigens een Align 6S1P 2500mAh/25C met (slechts?) 48 (voornamelijk hoover) vluchten achter de rug.

Accu hoeft niet afgeschreven te zijn, een keer vergeten te laden kan ook voorkomen natuurlijk..

Hang hem aan de lader, en let ff op wat het voltage doet
1c laden

Begint het voltage onder de 4 volt = accu was iig niet vol toen je begon
Schiet het voltage als een raket naar de 4,2 en blijft het daar, is dit al een kleine indicatie dat de chemie een beetje op kan zijn
Slaat de lader af omdat er meer als 4,2 volt in een cel zit, hoeft nog niet te zeggen dat de accu vol zit

Hang hem in de heli, hoover heel kort boven de grond
zie je nu in korte tijd je lipo saver gaan branden, weet je dat de lipo zijn chemie een beetje weg is, dus niet meer geschikt als vliegmateriaal

Back