Plus aansluiting op ontvanger

• Topicstarter Topicstarter tjaf
  • Startdatum Startdatum
T

tjaf

Guest
Elke kanaal op de ontvanger heeft 3 pinnetjes, Een grond (zwart), een plus (rood) en een signaal (geel/bruin/oranje/...) Die plus, is dat de batterij spanning of is dat een 5V van de BEC? Ik heb een 6kanaals GWS ontvanger en een PHA-01 bordje.

De reden dat ik het vraag is om te weten of ik het vrije 6de kanaal kan gebruiken om een accu-status ledje te laten branden (en dus de accuspanning kan opmeten aan dat plus pinnetje), of moet ik een Y-splitterke daarvoor gebruiken en meteen van de batterij zelf aftappen.

Hoi tjaf

Gewoon inpluggen, hier meet je de batterijspanning zonder problemen. Je accu-status ledje moet wel voorzien zijn van een gepast stekkertje.

gr jkB

Op de ontvanger moet een ontvanger accu of een BEC (van 5V) dus niet je aandrijf accu direct op ontvanger aansluiten!! De Ontvanger mag nooit meer dan 6 tot 6,5 Volt hebben. Het beste is dus gewoon je 5V Bec

Dat is de 5v van de bek van de pha bord.
Batterij spannig meten direct vanaf de batterij.

Gws pha 01? En ook nog een Gws ontvanger?
Suc6 en sterkte toegewenst.

zoek maar eens op rcgroups.com naar pha01
Nogmaals.. sterkte.

I know Niels. Ik heb de verhalen al gelezen. Nu veel ervan is volgens mij vooral te wijten aan mensen die gewoon teveel verwachten van zo'n ding. Ik heb de indruk dat veel van die mensen zoiets kopen en verwachten dat ze er boenk mee zullen kunnen vliegen en de staart kaarsrecht blijft. Een mixer/regelaar/gyro van 80eur zal nu eenmaal niet hetzelfde presteren als een gy401. Ik denk dat gewoon een hele hoop mensen hun frustratie omdat ze niet meteen kunnen vliegen met een heli pogen af te schuiven op de electronica. Feit blijft wel dat het ding behoorlijk wat drift vertoond, maar ik heb een klein heatsinkje gemonteerd en met een beetje bijtrimmen na enkele minuten vliegen (als alles op temperatuur is gekomen), heb ik geen probleem om hiermee te vliegen hoor. Dus het bordje is zeker niet van de beste, maar het is helemaal niet zo erg als je zou vermoeden na het lezen van rcgroups. Van de GWS ontvanger had ik nog geen slechte dingen gehoord. Heb zelf er ook nog niets aan gemerkt.

Maar ok, ik zal dus een Y-splitterke moeten gebuiken ;)

@Satour, ik heb me niet helemaal goed uitgedrukt. Ik heb een circuitje gemaakt dat een ledje doet branden als m'n lipo onder de 3V/cell komt. Ik ben dus net op zoek naar de aandrijfaccu spanning (en nu weet ik dat ik die niet op de ontvanger hoef te zoeken).

Bedankt iedereen.

Back