Plus op de min aangesloten wat nu!

• Topicstarter Topicstarter adimo
  • Startdatum Startdatum
A

adimo

Guest
Hallo,

Ik heb de plus op de min en andersom aangesloten op mijn Ultimate Baitcruiser XL Voerboot.

Hij doet nu niks meer.

Wat kan er dan kapot zijn?
Kan hem op dit moment niet open maken.

Groeten,

Adimo Andree

als je geluk hebt alleen een zekering of een diode, maar als je pech hebt alle apparatuur die aangesloten zit op deze voeding.
je zult hem moeten open maken en alle apparatuur stuk voor stuk testen wat het nog doet.

Ja er kwam rook uit ik denk dat ik even 400 euro heb opgebrand ;*(

denk dat het nog wel mee valt qua kosten. Meestal blijft de schade bij een doorgebranden regelaar en verder niet. (Is mij ook wel eens gebeurd) Een nieuwe regelaar heb je voor een aantal tientjes.

Oke ik heb er niet veel verstand van dus ik zou niet weten wat de regelaar zou zijn.
Ik ga er van het weekend wel naar kijken en zou ik misschien foto's kunnen sturen.

laat eens zien wat erin zit dan kunnen we tips geven
nieuw regellaartje erin hoeft niet zo duur te zijn

denk dat het nog wel mee valt qua kosten. Meestal blijft de schade bij een doorgebranden regelaar en verder niet. (Is mij ook wel eens gebeurd) Een nieuwe regelaar heb je voor een aantal tientjes.

Maar gebruikt zo'n voerboot een losse regelaar of een alles-in-1 print? Ik meende het laatste en dan past er niet zomaar een losse regelaar in, maar moet je alles vervangen door losse RC componenten. Kost geen 400 euro, maar kost wel meer tijd en inspanning dan alleen een regelaar vervangen.

Volgens mij zit de "besturings-elektronica" in een zwarte doos (het "moederbord" zoals de fabrikant dat noemt) ... daarin zal vast "iets" gesneuveld zijn, maar of dat op component niveau gerepareerd kan worden (door de leverancier) ?? ... bordje kost zonder montage "iets" tussen de € 100,-- en € 150,--

(Als zo'n bordje goed ontworpen is door de Chinees, zal het "technisch" nog wel kosten effectief te repareren zijn, maar je moet dan wel "iemand" vinden die dat wil (en kan) doen ) ...

Laatst bewerkt:
Back