Pocketlader + FF6 zender met Sanyo's

Hallo, ik ben een beginner met vliegen, heb pas een heli aangeschaft en de onderdelen. Nu ben ik wat aan het oefenen in reflex en dus is de accu leeg van mn zender.

Maar de zender laadt niet.
Een vriendelijke club helpt me bij het afstellen/installeren van de heli en geven tips over alles. Daarom heb ik nu een Orbit Pocketlader. Deze moest ik dus op NiMh zetten, 0,40A (400mA) en de zender aansluiten. Zo gezegd zo gedaan, maar hij laadt dus niet op.

Hele tijd blijft de melding staan : Warte auf Akku...
En hij laadt dus niet.

Zie ik soms iets over het hoofd?

Pocketlader 3.07 is het trouwens. en hangt aan hier thuis aan een Auto accu van 12V 48A.

Heeft iemand enig idee wat ik fout doe?

p1000368y.jpg

haal de accu eens uit de zender en probeer dan te laden. Als dit wel gaat, zit het denk ik iets in de zender niet goed op het laadcircuit.

Zenderaccu's laden met een snellader is meestal niet zo'n goed idee. Als de laadstroom te hoog wordt ingesteld kunnen de zenderprint en-of de bedrading beschadigd worden. In dit geval zal dit nog wel meevallen met een stroom van 400 mA.

De tweede reden is dat in de zender een beveiligingsdiode is aangebracht. Deze moet schade voorkomen als bij een ingeplugde laadsteker de bananenstekers hiervan per ongeluk tegen elkaar komen. Je kan de beveiligingsdiode overbruggen, maar dan werkt de beveiliging niet meer, met alle risico´s van dien.

De diode zorgt er ook voor dat de snellader de accu niet `ziet`. Daarom start het laden niet.

Het beste kan je de zenderaccu laden met een eenvoudige langzaamlader die je in elke modelbouwwinkel kunt kopen.

Bedankt voor de reacties! :)

Morgen krijg ik mijn Laadkabel van de ontvanger voor Futaba binnen.

Deze heeft dan het smalle stekkertje wat aan de accu van de zender verbonden zit.

Zou ik het dan op deze manier moeten doen?