Poelies vastzetten op maximaal holle assen

's een beetje 't diff-ring idee van serpent... 't denk alleen dat voor 't RC-spul 't niet super is... poelies draaien snel, en de schroef is groter dan de inbus die we nu hebben, dus zwaarder, dus meer onbalance?

of denk ik te simpel? :)

Ik neem toch aan dat dat wel gebalanceerd is, die sleuven zitten er toch niet voor niets zo op, dat had ook simpeler gekunt.
Het lijkt me zo dat het gebrek aan materiaal van de sleuven, gecompenseerd word met het gewicht van het schroefje op die plek.

De sleuven zorgen volgens mij voor de veerkracht op de klem. Maar inderdaad, er is wat materiaal weg wat ook weer aangevuld wordt door het boutje.

Overigens is een stalen boutje in een alu poelie ook onbelans ;)

mja, lastig zoiets... de huidige polies die we hebben zijn ook in on-balanse... zelfs de genoemde diff-ring van serpent is in onbalance... 'k heb d'r al aan zitten denken om van die nilon boutjes te nemen.. maar die gaan waarschijnlijk stuk, aangeziend ie als 'breekbouten' gebruikt worden ;)

Zo'n soort idee wordt al gebruikt in de rc wereld bij die zeshoekige dingen waar je wiel op vastzit bij een 710 Daar hebben ze zo een nieuwe van de ook met een boutje en dmv klemming werkt.
Dus voor een poelie zou het ook wel kunnen werken.
En dan uitgeholde titanium assen nou dat lijke me wel mooi allemaal 8)

Back