polar billingboats

Discussie in 'Bouwtips varende modellen' gestart door menko, 30 jul 2020.

  1. menko

    menko

    Lid geworden:
    17 apr 2012
    Berichten:
    27
    Hallo

    ik ben Menko en al een tijdje met modelbouw bezig.
    nu is mijn vraag heeft er ook iemand foto's of een bouwbeschrijving van polar nr584?
     
  2. k-k

    k-k Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 jul 2012
    Berichten:
    13.038
    Locatie:
    Oostvoorne
  3. menko

    menko

    Lid geworden:
    17 apr 2012
    Berichten:
    27
  4. k-k

    k-k Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 jul 2012
    Berichten:
    13.038
    Locatie:
    Oostvoorne
    Geen dank. BB handleidingen zijn doorgaans summier en je moet een hoop uit de tekeningen en onderdelenlijst halen. En dat is wel eens een zoekplaatje. Succes ermee! Gr. Klaas.
     
  5. Blauwwinde

    Blauwwinde

    Lid geworden:
    30 aug 2012
    Berichten:
    422
    Locatie:
    Achterhoek
    Ik heb de polar hier staan, na jaren van functioneel gebruik op vaardemo's is deze met pensioen ( plastic is bros geworden) maar ik heb hem altijd varend gehad met werkende netten etc. voor vragen kun je me altijd een PB sturen. voor de tekening zou ik even moeten zoeken.
     
  6. menko

    menko

    Lid geworden:
    17 apr 2012
    Berichten:
    27
    Na een hele lange tijd weer terug op het forum zag ik uw bericht .
    ik wilde u toch even bedanken voor het berichtje. Ben nu al een stuk verder maar zou graag nog wel als het kan de tekeningen zien.
    bvd Mvg Menko
     
    RenéH vindt dit leuk.
  7. Blauwwinde

    Blauwwinde

    Lid geworden:
    30 aug 2012
    Berichten:
    422
    Locatie:
    Achterhoek
    Deze heb ik helaas niet meer beschikbaar.
     
  8. J Kramer

    J Kramer

    Lid geworden:
    8 aug 2010
    Berichten:
    114
    Locatie:
    Dronrijp
    Hallo
    Ik heb ook een polar nr584 (esbjerg E650). Kort geleden van iemand overgenomen. Technisch werkt alles nog wel, maar hier en daar is nog wel wat lapwerk nodig. Romp is trouwens wel in orde (geen bros scheurend plastic). Wat me opvalt is dat de assen wel heel scheef naar beneden gaan. Motoren zitten bijna bovenin de romp. Is dat normaal? Verder zou ik de zij lieren willen laten werken. Zijn die bedoeld om de netten te laten zakken? Over netten gesproken, er zat helaas maar 1 net bij. Zijn die nog los verkrijgbaar? Hoop vragen, hopelijk te antwoorden.

    Alvast bedankt,

    J
     
  9. Blauwwinde

    Blauwwinde

    Lid geworden:
    30 aug 2012
    Berichten:
    422
    Locatie:
    Achterhoek
    De netten zijn niet bedoeld om te laten zakken, de boot wordt topzwaar als de natte netten opgehaald worden. Mijn Polar is daardoor gezonken ( en gelicht). Het is wel goed mogelijk om ze werkend te maken met 4 liertjes, de netten had ik gemaakt uit een oude totebel (visnet). Bij mij stonden de monoperm motortjes gewoon op de houten vloer in de romp. Als je de netten functioneel maakt zou ik er een kiel onder hangen tijdens het varen. Ik heb het altijd zonder gedaan en in een bassin ging dat altijd goed als ik links en rechts gelijktijdig binnenhaalde, 1 keer ging het als gevolg van een windvlaag niet goed en heb ik alles moeten drogen motoren vervangen etc......
    Als je wil kan ik je een foto mailen van de binnenkant.
     
  10. J Kramer

    J Kramer

    Lid geworden:
    8 aug 2010
    Berichten:
    114
    Locatie:
    Dronrijp
    Hoi Blauwwinde. Bedankt voor de info. Sorry, beetje late reactie. Nogal druk gehad. Ik ben wel benieuwd naar de foto's. Ik heb inmiddels ook niet stil gezeten en heb al aardig wat herstelwerkzaamheden verricht. Ook heb ik het voor elkaar om een draaiende radar op de toren te monteren. Ik ga in eerste instantie de boot helemaal technisch in orde maken. De netten functionerend maken zie ik als stap twee. Als je wil kan ik ook wel wat foto's sturen van mijn boot.
     
  11. RenéH

    RenéH

    Lid geworden:
    29 mrt 2020
    Berichten:
    243
    Locatie:
    Schoonhoven zuid holland
    Zoek even op dit forum op:pOLAR en je zult bij een ander diverse tekeningen te zien krijgen.
    Heb deze een jaartje geleden ook naar een ander gestuurd.
    Succes met de hobby.
    P.S. voor je netten kan je ook oude servomotoren ombouwen zodat ze blijven draaien en beide kanten opgaan , is meestal kwestie van Nokje bij potmeter verwijderen.



    Rene.
     

Deel Deze Pagina