Polaroid gaat concurreren met GoPro

Discussie in 'De Non-Modelbouwkroeg' gestart door Pascal, 13 aug 2014.

  1. Pascal

    Pascal

    Lid geworden:
    28 nov 2004
    Berichten:
    626
    Locatie:
    Doetinchem
    Polaroid heeft de Polaroid Cube op de markt gebracht. De Cube is op het eerste zicht een GoPro-kloon, maar heeft enkele unieke eigenschappen. De prijs van de camera ligt rond de 100 dollar.

    [​IMG]

    Polaroid Cube
    De Polaroid Cube krijgt een brede lens van 124° en is in staat om video op te nemen in 1080p HD-kwaliteit. Het toestel beschikt over een 3 megapixel CMOS sensor.

    Uniek aan de Cube is de ingebouwde magneet die het mogelijk maakt om de camera aan metalen objecten zoals een fietsstuur vast te hangen. Ook de prijs ligt ver onder die van een GoPro. De Cube is ook waterdicht en is bestand tegen schokken.




    35 mm hoog

    Groot is de Cube niet. Zo is hij slechts 35mm hoog. De Polaroid Cube komt er met tal van accessoires zoals speciale statieven en verschillende soorten mounts om de camera vast te maken aan een helm of dashboard.

    De Polaroid Cube kost zo’n 100 dollar


    [​IMG]

    Maar ja...., dit is toch niet het enige alternatief? Ben benieuwd naar de eerste beelden
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  2. Roel van Essen

    Roel van Essen Forum veteraan

    Lid geworden:
    13 jul 2002
    Berichten:
    13.633
    Locatie:
    Betuwe
    Pascal: als hij waterdicht is, waarom dan een "waterproof case & cuction mount"?

    Ik mis overigens nog een "RC-boat mount"...:(
     
  3. Robbie TPC

    Robbie TPC Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 apr 2007
    Berichten:
    3.612
    Locatie:
    Haarlem
    Polaroid nieuwe sponsor van het MBF ?
     
  4. Pascal

    Pascal

    Lid geworden:
    28 nov 2004
    Berichten:
    626
    Locatie:
    Doetinchem
    Don't waterspuit the messenger :)
     
  5. Pascal

    Pascal

    Lid geworden:
    28 nov 2004
    Berichten:
    626
    Locatie:
    Doetinchem
    nope
     
  6. savage .26 picco

    savage .26 picco Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 okt 2004
    Berichten:
    8.470
    Locatie:
    Hoek van Holland
    Daar heb je toch de "suction mount" voor Roel ? ;)

    Maar met een 3mp sensor sla ik wel een rondje over , dat hebben de camera's die je bijmhet kruidvat en dergelijke kan kopen niet eens meer.
     
  7. Robbie TPC

    Robbie TPC Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 apr 2007
    Berichten:
    3.612
    Locatie:
    Haarlem
    Voor 140 euro kun je ook deze Polaroid aanschaffen, waterdicht tot 10 meter.

     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  8. Pascal

    Pascal

    Lid geworden:
    28 nov 2004
    Berichten:
    626
    Locatie:
    Doetinchem
    Nice....,

    ik kan trouwens niet wennen aan die camera's op auto's....., dat kijkt zo onrustig...... Toch?
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  9. Robbie TPC

    Robbie TPC Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 apr 2007
    Berichten:
    3.612
    Locatie:
    Haarlem
    Camera in de auto is nog onrustiger.
    Pas op voor het geluid, de camera hangt boven de motor :-D



    Deze beelden zijn genomen met de eerste FlycamOne, geen HD en niet waterdicht, toentertijd (7 jaar geleden) betaalde ik er rond de 70 euro voor.
    Nu heb je bij de Action voor 30 euro een HD camera met waterdichte behuizing, die zijn wel wat groter en passen niet in de RC auto.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  10. Tomsky

    Tomsky verslagschrijvers

    Lid geworden:
    13 feb 2014
    Berichten:
    294
    Locatie:
    Het wonderschone en pittoreske Schipluiden
    Ik ben vanwege mijn skydive-activiteiten gevraagd de Garmin VIRB te testen. Hij is groter en zwaarder dan de GoPro (Lijkt qua dimensies meer op de Contour) maar heeft wel geinige gimmicks aan boord die voor een aantal onder ons best leuk zullen zijn.
    Met een ingebouwde GPS en accelerometer registreert ie data die je met de VIRB editsoftware als overlay voor je video kan gebruiken zoals: Heading, hoogte, snelheid, G's, navigatietrack (gekoppeld aan Google Maps)
    Totnogtoe 1 video van het skydiven mee gemaakt, binnenkort maar eens aan boord van mijn Cap 21 meenemen...
     

Deel Deze Pagina