Polijsten van een 30 jarige truck

Heey allemaal,

In mijn andere posts kunnen jullie lezen dat ik bezig ben een bijna 30 jarige Wedico MB 3850 aan het ombouwen ben naar 40 MHz... Nou zat ik te denken, als ik dan toch bezig ben, waarom dan niet gelijk de lak aanpakken. Ik weet niet of jullie ongeveer weten wat voor verf erop zit, maar ik wil hem graag polijsten, zodat de originele kleur weer naar boven komt...

Kan ik hier commandant Cleaner 4 voor gebruiken? Dan zal ik de truck wel grotendeels uit elkaar moeten halen, maar dat heb ik er voor over...

Groetjes Jets

is het een orginele lak of een aparte achteraf aangebrachte kleur?

ik dacht dat wedico orgineel poedercoating gebruikte.
of dit voor alle modellen geld is mij onbekend.

Volgens mij is het de originele kleur. Het lijkt ook wel gepoedercoat, maar zeker weten doe ik het ook niet. Als het poedercoating is, kan het dan met Commandan Cleaner? Dat heb ik namelijk nog staan, maar als het niet met nummer 4 kan, waar dan mee?

Poedercoating geloof ik niet in que leeftijd van de truck. Zit er wel lagen vernis/blanke lak op? Anders poets je er heel gemakkelijk doorheen. Poetsen met commandant wordt de laklaag dun, zover is zeker.

Ik maak er nog wel even een foto van, dan kun je het zelf zien. Ik wil de laklaag niet verknallen, daarvoor issie me te dierbaar... Erfstuk, emotionele waarde enz...

Back