.... en toen, op naar de IIFI2025!
Samen met Henk (en zijn vrouw) gezellig aan één tafel:
Vrij snel na aankomst m`n Polikarpov met de documentatie op de jury tafel gezet.
Ik weet niet meer wie deze foto gemaakt heeft, maar een mooie foto van het jureren van de Polikarpov:
... en toen,... aan de gang!
In eerste instantie schoot het rubber
weer van de haak en dat was ik nu echt zat bij deze Polikarpov.
Dus alsnog een tsjechische haak gemaakt en het hele weekend geen losschietenede motoren meer!
De eerste motoren waren te lang en het was een leuke "racecar" zoals de britten zeggen,.. maar vliegen deed ie niet.
Terug naar een korte motor en dat begon er enigzins op te lijken, nu wel genoeg vermorgen om los te komen in ieder geval.
Nieuwe motor in de Polikarpov:
Ik kreeg het idee het landingsgestel er onder uit te halen en een handworp te proberen.
Zo zou ik in ieder geval wat vluchtpunten kunnen halen.
Maar dan moet je de kist wel goed weggooien uiteraard...
De Polikarpov is lastig te werpen (vast te houden) door de grote vleugelfairings.
...en, ik gooide de Polikarpov tegen de grond... een perfect geschoten foto van deze mislukte handworp:
Bij deze worp brak de 8" propeller, een propeller waar ik geen reserve van had.
Rondgelopen en gevraagd, er werden me vele propellers aangeboden, maar niemand had een 8"
En die had de Polikapov met z`n grote neus echt nodig.
Nou,... uitgevlogen dus.
Nou nee.... Henk stelde voor de propeller te lijmen.
Een propeller lijmen klonk me vreemd, maar wilde uiteraard alles proberen!
Chirurgisch lijmde Henk het gebroken blad terug, maar daar bleef het niet bij.
Tissue erover en zelfs spalkjes van bamboo.
Echt nogmaals super bedankt Henk, hierdoor kon ik het toch nog twee keer proberen.!!
De eerste wedstrijdvlucht draaide de Polikarpov naar links, kwam net los en toch weer niet...
Nog één wedstrijdvlucht (en poging uberhaupt) te gaan.
De kist moet meer klimmen, vlakker liggen,.. wat ga ik doen?
Het bleek teveel tegelijk te zijn, teveel klim en teveel rechts trim.
De Polikarpov kwam los, klom te stijl en rolde door naar rechts, vol in de muur:
En toen was het klaar... Jammer!!
Ik had meer verwacht van de Polikarpov (en vooral mezelf), maar het is me helaas niet gelukt.
De Polikarpov is verder nog helemaal heel (op de prop na..) en ik ga door tot ik haar in een zaal getrimt krijg.
De IIFI2025 is voorbij, maar het trimmen en vliegen van de Polikarpov nog niet.
Tot een volgende update!
Groeten, Ramses