Polyester Speedboot Model Blue Marina MK I

Discussie in 'Bouwverslagen - Schepen' gestart door Boatracer, 24 jul 2007.

  1. Boatracer

    Boatracer Guest

    Goedendag allemaal,

    Dit is mijn eerste topic maar ik neuzel hier al een tijdje rond als gast.
    Ik ben op dit moment nog geen fanatieke modelrecreant.
    Maar heb altijd een modelboot gehad (Robbe Blue Marine MK I)
    Ik ga binnenkort op vakantie naar Giethoorn (veel water dus veel varen :))
    Maar mijn boot is in slechte conditie (veel aanvaringen kant etc.) (je moet het ergens leren :p)
    Nu ben ik van plan of beter gezegd an begonnen met een nieuwe boot te maken.
    Ik wil deze van polyster maken omdat dit mooi stevig is en vrij eenvoudig mee te werken is.
    Ik zag zo snel geen bouwverslagen van polysterspeedboten dus ik denk ik begin er maar een en zie wel waar het schip strandt.
    Nu wil ik gewoon mijn boot namaken omdat ik een nieuwe rom jammer vind want die mol ik toch en ik moet toch wat te doen hebben in de vakantie :)

    Ik ben er tot dusver achtergekomen dat het geen zin heeft om met PUR een contramal van he boot temaken.
    Dit zou opzich een goede optie zijn geweest alleen PUR heeft de nare eigenschap om het modeluitproporties te drukken en ook bellen te gaan maken.

    Dus heb ik mijn romp in 2en gesneden en de binnenkant als mal gebruikt.
    Dit is vrijsuccesvol gebleken ik zal morgen een aantal foto's posten met het behaalde resultaat.

    Ik heb ook nog een aantal vraagjes ik heb hier een Ikarus X 250-5 liggen zonder regelaar.
    Is het verstandig hier een regelaar voor tekopen en die in de boot tebouwen(dit kost mijn ongv €170)?
    Of is het beter een nieuwe borstelmotor te kopen met ontvanger?
    De boot gaat varen op 2 accu's met ieder 8 1200 nicad cellen in serie.
     

Deel Deze Pagina