Polyesterplamuur en acryl verf

Ik heb vandaag een model gespoten met acrylverf uit een spuitbus.
Is goed gelukt, maar er zitten wat pinholes in en wat kleine oneffenheden door aanschuren van glasvezel.
Mijn idee is dat te repareren met zeer dun laagje polyester plamuur.
Kan iemand mij zeggen of zeer verse acrylverf en de polyester plamuur elkaar verdragen?

Ik heb vandaag een model gespoten met acrylverf uit een spuitbus.
Is goed gelukt, maar er zitten wat pinholes in en wat kleine oneffenheden door aanschuren van glasvezel.
Mijn idee is dat te repareren met zeer dun laagje polyester plamuur.
Kan iemand mij zeggen of zeer verse acrylverf en de polyester plamuur elkaar verdragen?

Je acrylverf zou geen last van polyester plammuur hebben, maar om deze klein pinholes dicht te krijgen kan je gewoon lakplamuur opsmeeren (Als Jansen Spatchel bvb), dit is makelijker om af te scheuren na en ook wat voordeliger.

plamuren over verf ?
lijkt me niet de manier.verf hoort de laatste laag te zijn, niet plamuur.
ik zou de boot helemaal mat maken, gaatjes vullen met 'n 1k plamuur, laten drogen, plamuur vlak schuren en dan aflakken

Dank jullie beiden.
Ga het model licht schuren, dan lakplamuur, plamuur schuren en dan laatste laagjes spuiten.
Dus vergeet ik de polyester- of epoxyplamuur. Hoop dan op een goed resultaat.

@Malky,..

Ik hoor graag van een vakman wat dat precies voor een spulletje is. Is dat blank? en uiteindelijk net zo hard als de verf?

het is gewoon een fijnplamuuer die gebruikt is voor klein beschadiging, het is gebrokenwit kleurig, het is wel best sterk maar moet wel een lak overheen hebben,

Laatst bewerkt:
altijd fijn dat iemand met zoveel "" ervaring "" zich zo bescheiden opstelt.
en de moeite neemt om zijn spelling even te controleren. :puppydogeyes:

dat je schots bent noem ik niet buitenlands maar je zou eens de moeite kunnen nemen om je de taal eigen te maken voor je iets op een forum gaat doen.
zoals je nu iets post is gewoon niet te lezen.

@ win. suc 6

Dank jullie beiden.
Ga het model licht schuren, dan lakplamuur, plamuur schuren en dan laatste laagjes spuiten.
Dus vergeet ik de polyester- of epoxyplamuur. Hoop dan op een goed resultaat.

Wat ik meestal doe als ik iets echt fijn wil gaan schuren.
Na de spuitplamuur of lakplamuur. Is met zwarte verf licht vernevelen op het stuk.
Als je nu gaat schuren is de zwart vernevelde verf een soort van schuurgids.
Je zit dan veel beter de laatste kleine oneffenheden.
Met de primer die je net voor de eindlaag spuit doe ik dit ook zo.
Altijd goed resultaat.
Mvg Wes.

Hoi Marc,

Moet dat nu zo reageren, het gaat hier om een inhoudelijke vraag en die dient ook inhoudelijk beantwoord te worden.

en het getuigd van moed dat als je de taal niet geheel machtig bent , toch mee denkt om het probleem van een ander op te lossen !

fijne kerstfagen en veel modelbouw plezier gewenst .
Joop

dat je schots bent noem ik niet buitenlands maar je zou eens de moeite kunnen nemen om je de taal eigen te maken voor je iets op een forum gaat doen.
zoals je nu iets post is gewoon niet te lezen.

@ win. suc 6

ik probeer ook gewoon iemand te helpen maar als iemand het dan beter weet en begint over zijn ervaring valt dat dan behoorlijk verkeerd.
bescheidenheid siert de mens en je zult mij dan ook niet horen over mijn ervaring.
en als dat persoon dan ook nog begint over dingen onder een boom in zijn beste nederlands :confused:

maar goed.
dit is voor mij afgesloten.
fijne dagen iedereen

Iemand een raad geven kan je alleen met eigene ervaring er over .

Van " ik heb gehoort " of " ik geloof " heeft niemand wat aan.

Mvg Johan

Vandaag de lakplamuur geschuurd en geprimered. Daarna acrylverf eroverheen gespoten.
Prachtig resultaat.

Dank vooral aan Malky96d. Ik hoop dat hij zich niet van de wijs laat brengen en doorgaat zulke waardevolle adviezen te geven.

Het is naar mijn mening heel goed dat ook mensen die Nederlands niet als moedertaal hebben ontvangen hier bijdragen leveren! De tekst van Malky was voor mij heel goed te begrijpen.
Soms heb ik moeite de door ras-Nederlanders ingezonden bijdragen te snappen.

Back