Pomp voor de benzine

• Topicstarter Topicstarter calmatovlieger
  • Startdatum Startdatum
C

calmatovlieger

Guest
Hallo,

Ik heb een vraagje, ik wil graag een pomp die automatisch werkt voor de brandstof in mijn tank te doen en ook om de brandstof uit mijn tank te halen. Weet iemand een merk met serie nummer?

Dankuwel.

Ruitenwissersproeierpompjes zijn elleen geschikt voor methanol, benzine tast kunststoffen aan.
Benzine en elektrische pomp is slechte cominatie qua vonken van schalelaar en motor: BOEM. Handpomp gebruiken.

Autobrandstofpomp uit benzinetank?

Ik durf wel een wedje te leggen dat het niet om benzine gaat. En gezien de wijze waarop e.e.a. gesteld is; ga eens naar een modelbouwwinkel. Is handig, hebben ze spullen voor de modelbouw...

Hugo

Ik heb net van de goor gebelt in helmond en ze zeiden op 12 volt voor 50 euro.
Ik zal nog wel is kijken wat ik ermee doe.
Bedankt voor jullie informatie.

Voor de volgende keer..Benzine stop je in je auto.. in je vliegtuig gaat brandstof (methanol). Je ziet dat het hier nu al voor verwarringen zorgt.

Elke modelbouwwinkel kan je een electrisch brandstofpompje leveren. 50 euro lijkt mij behoorlijk prijzig, maar goed.

Autosloperij -> ruitenwisserpompje ->5Euro, zie methanolpompjes discussie.

Als je als 'Calmatovlieger' (in spé)over benzine spreekt terwijl je methanol bedoelt, lijkt het me zeer raadzaam om deskundige hands-on hulp en instructie te zoeken. Anders zal Calmato zeer kort vliegen (letterlijk en figuurlijk).

Laatst bewerkt door een moderator:
Zo'n pompje bedoelt Ron;

full

Laatst bewerkt door een moderator:
ook weer niet in allemaal he :teacher: ;-)

"je" sloeg op 'Calmatovlieger'... dan idd, daar gaat alleen methanol in (in zijn vliegtuig).

Alhoewel.. ik ken wel degelijk iemand die een Calmato heeft met benzinemotor.. maar goed.. gekken zul je altijd houden :)

BOEM!

M'n beste Ron,

Een benzinepomp doet niet boem! 12v ook niet...

Je hebt membraanpompen, electrisch, ter vervanging van de mechanische... op het motorblok...
Nieuw...tussen 50 en 100 euro.. die doen op mijn hele oude vrijgestelde karretje uit 1972 helegaar geen boemsiekee... tikkert lekker totdat de dorstige dubbele solexen, die aan een narrow V4 1600 motor hangen, op druk staan...

Dan.. een injectiepomp... die smeert, koelt en wentelt zich in de benzine... en doet zingend zijn jobpie.
Doet ook geen boem... bij geen enkele auto... je kan er natuurlijk een vuurspuiter van maken... want de druk is enorm.... en je een benzinestraal op een open haard richt... hoogst onverstandig

Dit zijn natuurlijk geen kattenpispompen.... en niet geschikt voor modelbouw... tenzij je snel 100 litervaten met methanolicum wil overjassen....

Waren de beste methanolpompjes... electrisch... niet met metalen tandwieltjes.....

Mwah... zo ken die wel weer... husakee... leuk draadje....:mrgreen:

Heeft er al iemand een Calmato met een Jet erop?

Laatst bewerkt:
Daarom ook het 'autobenzinepomp???' in mijn eerdere bericht. Denk ook aan de vonken van de schakelaar, in combinatie met benzinedampen in gesloten startkist.

Beste Calmatovlieger,
Alle gekheid op een stokje....

In de modelbouwzaak kan je Kavan pomjes kopen. 12v
Die hebben metalen pomptandwieltjes die niet snel verpieteren. De pomphuisjes zijn methanol bestendig. De autosloper is vaak duurder en hebben zeker niet altijd het juiste pompje.

Voor je startbox kan je er een handig startpaneeltje bijkopen.
Daar sluit je dan de accu op aan die permanent in de startbox zit. Schakelaartjes op de nodige uitgangen, Uitgangen voor 6 en 12 volt. Potregelaar op de gloeipluguitgang, zodat je de spanning kan regelen....

Je kan het pompje aan je brandstofcontainer vast zetten, of anders in je startkist schroeven. Net wat je prettig vind werken.
Aan en uit doe je dan via het startpaneel...

En.... Let goed op met wat je schrijft op het forum! Zeker over de beschrijving van brandstoffen... want dan is de beer los!

Benzine is niet het zelfde als modelbrandstof...

Back