Poolanker

Hoi Allemaal,

Tijdens werkschependag heeft mijn Amsterdam één van haar ankers definitief gelost :oops: (één van de boeien is toen tegen mijn Amsterdam opgevaren :wink: ). Nu ben ik op zoek naar een nieuw anker.

Ik ben er achtergekomen dat de ankers die op de Amsterdam zitten poolankers (pool anchor) worden genoemd. Dus ben ik gaan zoeken op internet, maar ik kan ze nergens vinden.

Even voor de duidelijkheid, dit is een poolanker (toen zaten ze er nog wel allebei op :? );

afb4604.jpg

Weet iemand of dit type anker kant en klaar te koop is?

Groetjes Danny.

Hoi Mennojan,

Ik heb net even gekeken, er staat inderdaad een anker wat er op lijkt. Dit is een anker van Graupner type Danfort (Danforth). Nadeel is dat dit anker van plastic is en aangezien een metalen anker al snel breekt denk ik dat dit niet helemaal gaat werken :( .

afb4607.jpg

Maar als ik geen reactie krijg bij EDOR zal het toch dit anker worden, het word dan wel danfortanker genoemd, maar ik denk dat het toch een poolanker is (kijk maar op onderstaande link).

Bedankt voor je reactie,

Groetjes Danny.

PS. nog een leuke link als je wilt weten welke verschillende typen ankers er zijn.

Hoi Allemaal,

Allemaal bedankt voor jullie reacties. Ik heb vandaag een mailtje gehad van EDOR en ze gaan voor mij de ankers bestellen (nogmaals bedankt voor je tip Ruud :D).

Bovenstaande Graupner ankers kan ik later waarschijnlijk nog wel gebruiken, want de Smitwijs Singapore heeft dit type anker ook.

Groetjes Danny.

Back