poppetje in toestel

Beste Forumleden.
Graag advies om iets.
Zal het eerst even verduidelijken:

Ik heb in aanbouw een HobbyCity J3 Piper Cub.
Betreft de gele versie van 1400mm spanwijdte en vliegt op 4S Lipo.
Mooi toestel vind ik zelf en hoop haar aankomend weekend te kunnen Maidenen.
Nou zitten er in dit toestel 2 bankjes waarop makkelijk iets geplaatst kan worden.
Zat zelf te denken aan een poppetje.
Maar...............
Weet niet welk formaat er nou het beste in past wat betreft niet uit propportie gaan.
Zou het graag schaalgetrouw willen houden en er geen te grote Barbie pop in willen zetten namelijk.
Kan iemand mij vertellen welk formaat poppetjes er mooi schaalgetrouw inpassen?
Ik heb ze gezien bij HobbyCity in Eu-Warehouse maar weet dus niet welke te nemen.
Een gokje daarin nemen vind ik ook zo zonde dus hoop dat iemand al ervaring heeft met mijn idee en deze kist.
Hoor het graag en mijn dank voor de hulp.
Een linkje van de webshop met daarbij het poppetje zou zeer welkom zijn.
Vr Gr Erwin

Een Piper Cub heeft als ik het goed weet een spanwijdte van 10.75 meter. Jouw Piper heeft een spanwijdte van 1.4 meter. De schaal is dan (10.75 : 1,4 = ca. 7.5) 1 : 7.5

Als we aannemen dat en mens gemiddeld 180 cm lang is (er zijn uitzonderingen), moet je op zoek naar een pop met een lengte van 180 : 7.5 = 24 cm lengte.

Wauwwwwww..........
Super dank voor je berekening!!
Dat was mij niet gelukt.
Oke, dan ga ik op zoek.
Mijn dank voor je hulp
Vr Gr Erwin

Dankje.
Je hebt helemaal gelijk.
Maar.........ik doel meer op van die poppetjes met alleen de bovenromp.
Heb dat op een vliegclub wel eens gezien in van die Durafly T-28 Trojans.
Stond echt super.
Zulk soort poppetjes zou ik ook wensen.
Maarja........de maat is lastig.
Vr Gr Erwin

Tja, een WW2 piloot in een gele Piper. Niet zo passend...

Dan klopt deze Model Pilot 1/6 (H90 x W85 x D44mm) beter. Kijk wel even of het aan de hand van de maten een beetje in de Piper past. De figuren zijn niet hoog genoeg om rechtstreeks in de stoeltjes te plaatsen.

Voegt wel 36 gram wat nutteloos gewicht toe.

Dank voor je input.
Het poppetje dat ik bedoelde was een voorbeeld hoor.
Maar zou evengoed ook kunnen in mijn L4 Grashopper Piper Cub.
Ik zal eens gaan zoeken naar een geschikt personage voor in mijn toestellen.
Die extra paar gram gewicht verbleekt bij wat ik ervoor terug krijg hoor.
Ik vlieg vaak low en slow.
Met regelmaat iemand erbij staan die met een dure camera mooie fotos maakt.
Met een poppetje in mijn Hoogdekkers zullen de Fly By fotos alleen nog maar mooier worden.
Vr Gr Erwin

Als Piper vlieger moet je zeker naar de Pipermeeting bij the Wings in Nistelrode komen. Die zal volgend jaar half augustus op zaterdag worden gehouden.

Afhankelijk van hoeveel je aan de piloot wilt uitgeven kan je voor vrij weinig geld een leuke buste krijgen zoals deze:

sa5a4a8u.jpg

Of je gooit er meer geld tegenaan voor eentje met meer details zoals in dit geval de piloot van mijn Gustav:

u6umyjyn.jpg

Oftewel, je kan het zo gek maken als je zelf wilt ;-)

Zo vloog mijn 1:4 Piper op de club open dag met Kermit, deed het goed bij de kinderen.

5y7usyny.jpg

HD

Laatst bewerkt door een moderator:
Houd er wel rekening mee dat afhankelijk van het type, de Cubs solo vanaf de achterste stoel worden gevlogen.
Dit omdat de benzinetank daar ongeveer onder de voorruit zit en om het zwaartepunt goed te krijgen er altijd iemand achterin moet zitten.
De voorste zitplaats zit veel dichter bij het zwaartepunt zodat dit niet het gewenste effect heeft.
Bij de Super Cubs is (zijn) de tank(s) naar de vleugel verhuisd, waardoor het zwaartepunt veel minder beïnvloed wordt.
Vuistregel: J3 en L4 (herkenbaar aan de uitstekende cilinders) solopiloot achterin, de PA 18 en verder (motor helemaal ingebouwd, luchtgaten in de motorkap, links en rechts van de propelleras) piloot voorin.
Succes!

Poppekes inmiddels besteld.
Dat zal fraai staan in miene Piper Cubs.
Heb namelijk de J3 gele Cub en de L4 Grashopper Cub.(miltairy versie)
Mooie modellen die erg, erg goed vliegen.
Vr Gr E

Back