populaire 1/10 TC bodys?

• Topicstarter Topicstarter mikevst
  • Startdatum Startdatum
M

mikevst

Guest
Ik heb zopas voor een goeie prijs een tweedehands Xray T3 kunnen aanschaffen.
Het enige wat ik te kort heb, is een body.
Ik zou er in de zomer buiten op circuit mee willen rijden en in de winter indoor.

Maar wat zijn tegenwoordig populaire en veel gebruikte protoform bodys?
Als ik me goed herinner was dit vroeger de mazda 6 (of mazda speed 6). Is dit nog altijd zo of zijn er tegenwoordig betere?
Ik weet wel dat het afhankelijk zal zijn van circuit tot circuit maar ik wil voorlopig een algemeen goeie body.

De keuze van een body heeft met je smaak te maken qua uiterlijk en rij eigenschappen, maar een algemene goede body is idd de gouweouwe Mazda 6.

Maar je ziet tegenwoordig steeds meer goede bodies. Wat ik steeds meer zie is de Audi a5 body. Erg mooi. De Protoform LTC body geeft heel veel stuur. Handig voor technisch parcour bv binnen. Ik weet uit eigen ervaring dat daar ook een carpet uitvoering van is.

Succes met je keuze!

Halewijn

Met een Mazda Speed 6 kom je overal wel goed rond. Binnen, buiten, is voor mij "de body" die ik het meest verslijt ;-) Mijn LTC-R is nog zo goed als nieuw, mijn Xceed Audi A5 is nog zo goed als nieuw, en mijn Mazda 6 moet ik nog knippen.....

Groet Robert

Als ik het goed voorheb is de "Mazda 6" en "Mazda speed 6" niet dezelfde. Klopt dit?
Is daar een groot verschil tussen?

Als ik het goed voorheb is de "Mazda 6" en "Mazda speed 6" niet dezelfde. Klopt dit?
Is daar een groot verschil tussen?

Klopt, de "gewone" 6 geeft minder stuur, en meer stabiliteit. De Speed 6 geeft meer stuur en is wat "losser" aan de achterkant. Is dit een groot verschil? Mwa vind het wel mee vallen. Tegenwoordig zie je vooral de LTC-R en de Speed 6.

Groet Robert

Back