populairste merk borstelloze motoren

ik vraag me al een tijdje af, omdat er zo ontzettend veel brushless fabrikanten zijn, welke nu eigenlijk het populairste is.

het gaat mij dan vooral om:
- kwaliteit & betrouwbaar
- meesten soorten & types
- Als je al je motoren van 1 merk zou moeten kopen, welk merk zou dat dan zijn?
- waar zit nou een beetje toekomst in?

Ik hoop dat het zo een beetje duidelijk is, ik ben benieuwd :)

Één fabrikant voor alles .... "forget-it" ....

Topproducten, veelal in samenwerking met de gebruikers ontwikkeld ... komen voor het overgrote deel uit Duitsland ... Hacker, Lehner, Strecker etc. etc. .... €€€€€

De goede middenmoot leveren vooral de Tsjechen zoals MEGA, Modelmoters (AXI), PJS, etc. etc. ... €€€

En de prijsvechters komen uit China .... met Feigao, de motoren van HET en vele min of meer "NN" producten.... €€ -/- %%%

Graupner levert als merk een breed assortiment (dat in werkelijkheid een mengelmoesje is van fabrikanten "all-over-the-world") ....

Torqman voor als je speciaal spul nodig hebt ;) Die leveren alles op bestelling.

Verder wordt er heeeel veel MEGA en Modelmotors gebruikt. Deze zijn betrouwbaar en hebben goede prestaties.

Ook de typhoon serie van HET-RC komt je overal tegen.

Hacker zie ik toch niet zo heel veel. Komt vast omdat ze zo duur zijn :)

ron van sommeren zei:
...het overzicht van buitenloper fabrikanten is deze week weer uitgebreid met drie nieuwe, al meer dan 65 nu:
Plus de twee die je nog niet kende, en dan alle binnenlopers nog..... ook meer dan 20 !!! onder tussen (wel wat overlap met Ron's overzicht omdat sommige fabrikanten beide maken....)....

staan toch wel leuke dingen tussen :)

Ik zat zelf te twijfelen tussen Mega en Axi.
Als ik dit lees lijkt het toch meer op Axi en HET-RC.
Klinkt wel begrijpelijk allemaal. Vooral bij het indoorvliegen zal het HET-RC wel bekend zijn geworden(typhoon is toch van/onderdeel van HET-RC?)
Ik dacht altijd dat http://rbckits.com/ de leverancier is. Maar is dat ook zo?(op de site vind ik dat niet zo duidelijk.sommige motoren zijn ook niet leverbaar, en op anders sites weer wel)

Ook ben ik wel beniewd wat Feigao doet. Ik hoor/lees er alleen bijna niks van. Ze hebben geen buitenlopers, maar de binnenlopers hebben zoveel wikkelingen, dat die gewoon voor direct drive gebruikt kan worden :D

Ook Feigao levert buitenlopers en deze lijken sprekend op sommige HET-RC Typhoon modelllen, het zou toch niet waar zijn.....ja het is waar sommige Typhoons zijn (hoogstwaarschijnlijk) Feigao's gemaakt volgens de specificatie van HET-RC

Ik zelf heb een paar mega's, maar die gebruik ik met vertraging (Zie avatar).

ik denk dat voor de meeste toepassingen een buitenloper een zinvollere keuze is:
1. Er kan direct een goede prop op zonder vertraging.
2. Het iets lagere rendement valt erg mee.
Bovendien is een paar procent minder met accu's die 2 of 3 keer de capaciteit hebben als een paar jaar geleden helemaal niet zo'n punt meer.

AXI is leider op het gebied van buitenlopers. Prima kwaliteit.
Typhoon is lekker goedkoop en goed te krijgen. Deze werken voor mij ook prima.
Ik heb zelf nog geen AXI's, maar wel 6 typhoons (5 kleintjes, 1 grote)

Chinesen (verschillende namen of "huismerk") vallen afgezien van een lagertje hier of daar ook niet tegen.

Kortom: Koop gewoon het best geprijste wat voldoet. Ga je echt optimaliseren op gewicht/vermogen/rendement, dan kom je op de duurdere merken uit.

Back