PORSCHE 911 GT3 CUP CAR

Discussie in 'Electro onroad' gestart door Jens, 24 mrt 2003.

  1. Jens

    Jens Guest

    Hey, ben dus van plan om een electro auto te kopen van het merk Tamiya. Nu zat ik een beetje rond te kijken en vind ik deze wel het vetste. Is de PORSCHE 911 GT3 CUP CAR ook goed? En hoeveel gaat het ongeveer kosten in totaal...als hij dus helemaal rijklaar is gemaakt en de rest wat ik nodig heb! Kunnen jullie een schatting maken van wat ik ongeveer kwijt zal zijn als ik zo'n auto koop (en er bij vertellen wat ik dan allemaal (moet) kopen).

    Goede en mooie alternatieven zijn natuurlijk ook altijd welkom :D :D :D
     
  2. Powerpete

    Powerpete Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    11 jun 2002
    Berichten:
    1.343
    Locatie:
    Bussum
    welk chassis is dit.... Wij kijken namelijk niet naar de bijgeleverde body maar naar het chassis, ik geloof uit mijn hoofd dat dit een Tl 01 chassis is..
    Welnu, die kost ongeveer 150 euro, en dan moet je nog een keer 150 euro uittrekken voor de rest van de spullen, vergis je hier niet in met een zender ben je er nog niet !!, een beetje knappe lader en accu´s, een busje lijm en verf, en accu´s voor de zender en wat ander los spul zijn in deze prijs meegerekend...
    Dus zo rond de 300 euro kun je met de tamiya op weg... wil je het goedkoper doen dan zul je later voor extra kosten komen te staan.....
    ..............................Peet.............................8)
     
  3. Flash

    Flash Guest

    Tamiya is al 1 vd goedkoopste, je moet je bedenken dat als je wat verder wilt er al gauw nog dingen bij komen (stabilisatoren, kogellagers, versnellingsset, andere motor)
     
  4. Jens

    Jens Guest

    oke bedankt :D
    en hebben jullie nog goede sites waar ik de auto online kan bestellen? Of is het beter om deze gewoon bij een winkel in de buurt te kopen?


    En nog een paar vraagjes :roll: (moet natuurlijk wel in een keer de juiste kopen, anders is het een beetje zonde van je geld...vandaar 8) ).

    Op de site http://pkracing.colo.bit.nl/ kun je een complete electro set kopen. Voorbeeld:

    PROTECH E-TECH 4WD COMBO SET, PORSCHE 911
    4WD electro auto, compleet gebouwd, volledig kogelgelagerd, met stuurwielzender, accu en lader voor € 249.00

    Complete set bevat:
    -Volledig gebouwde auto
    -Servo’s en ontvanger geïnstalleerd.
    -Stuurwielzender met instelbare stuuruitslag begrenzing
    -RS 540 electromotor
    -2 snelheden regelaar
    -transparante body (Viper, Volvo S40 of Peugeot 206)
    -1700 mAh stick pack.
    -220V automatische semie snellader met automatische afslag


    Hoef ik hier dan echt niks meer bij te kopen?? Of heb je nu allemaal simpele basis dingen erbij zitten, wat ik beter niet kan kopen (dat ik een betere moet kopen dus)?
     
  5. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.332
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
    Omdat je nog nieuw bent op het gebied van rc auto's, zou ik naar een goede winkel gaan. Als je aangeeft waar je woont (kan in profiel), kan iemand je waarschijnlijk wel het adres van een winkel in jouw buurt geven.
     
  6. Jens

    Jens Guest

    Ik woon vlak bij Amersfoort. Daar heb je "techno hobby" (dacht dat de winkel zo heette), daar ben ik vanmiddag geweest. Maar ik zag slechts de subaru en een paar off-roads rij-klaar staan. De rest was allemaal bouwpakketten (wil eerst wat verstand opdoen voordat ik daar aan begin). Dus daarom leek het me beter om hem via internet te bestellen.

    De Porsche GT3R Cup Car (TL01) 8) dacht ik dat die het beste voor me was. Een echte beginners auto, maar kan ik deze uiteindelijk ook wel verder tunen? (als ik races mee wil gaan doen :D :D ) Maar als het echt onverstandig is om je eerste auto via internet te bestellen dan moet ik een paar kilometer verder rijden (kan ook wel). Ik hoor het wel.

    Alvast bedankt :wink:
     
  7. casper

    casper Guest

    Hoi als je echt nieuw bent in auto's moet je niet kijken naar de kap, wel naar het chassis en uitbreidingsmogelijkheden. Een tl01 is perfect om het te leren. Het beste kan je dus ook naar de winkel gaan en niet over internet. Je moet je niet verkijken op want de handelaar heeft staan want die kan dingen ook bestellen.

    groeten Casper
     
  8. Jens

    Jens Guest

    Ik kijk ook wel naar de chassis...ik weet alleen niet welke chassis goed is :oops: Maar dat kan de dealer vast wel vertellen, ga er nog wel eens ff heen. Bedankt allemaal :D
     
  9. ben

    ben Guest

    Jens je woont in amersfoort dan heb je de beste modelbouw winkel om de hoek zitten namelijk in bussum
    namelijk de 2brothers
    ze zijn zeer ruim in tamiya voorzien en kunnen je goede tips geven
    en de tl01 is een goede keus voor een beginner je kunt er namelijk niet teveel aan afstellen
    gr Ben
     
  10. Jens

    Jens Guest

    bedankt ben, zal ik zaterdag wel even gaan kijken!

    snel ff me vorige vraag verwijderd...nog niemand gelezen hoop ik :oops: was een hele domme vraag :)

    Ga er zaterdag echt eentje kopen...kan niet wachten :twisted:
     
  11. Flash

    Flash Guest

    Omdat je beginner bent raad ik je juist aan een bouwpakket te kopen. het bouwen is de moeite niet, en er zitten goede bouwboeken bij. maar je weet wel meteen hoe je auto in elkaar zit en als er zich problemen voordoen of je rijd schade weet je wel meteen waar je het moet zoeken.

    ook is het vaak zo dat bij voorgebouwde autotjes dingen vaak niet 100% goed in elkaar zitten (schroeven niet gelockt, tandwielen niet goed afgesteld, etc.).

    dus bouw em liefst zelf, kost je mischien een avondje of 2 maar dan heb je wel opzeker een goede auto.
     
  12. ben

    ben Guest

    als je vrijdag avond naar bussum gaat zie ik je nog wel
    namelijk mijn vaste avond in bussum
    ge ben
     
  13. Jens

    Jens Guest

    Werk je daar? :D Deze vrijdagavond zal helaas niet lukken...misschien een andere keer.
     
  14. ben

    ben Guest

    ik werk er niet maar ik ben daar zeer veel te vinden en haal er veel onerdelen weg
    rij namelijk tamiya wedstrijden en icc wedstrijden electro clubwedstrijden brandstof en electro
    dus veeeeeeeeel wedstrijden
     
  15. cab-driver

    cab-driver Guest

    Als ik jou was jens zou ik ook voor een zelfbouwer gaan. Je weet dan precies hoe de auto in elkaar zit. Als je nl een poosje gereden hebt moet je de auto toch weer uit elkaar halen en schoonmaken. Dit is niet het leukste deel maar ja moet wel gebeuren en kost een uurtje per auto. In het begin duurt het wel langer natuurlijk maar ja dat gaat steeds sneller. Je aandrijflijn mar je na elke keer rijden schoonmaken en af en toe kun je de differentieels ook ff uit elkaar halen om deze ff weer schoon te maken en op slijtage te controleren. Je diff is nl niet 100% stofdicht.

    Ik ben zelf begonnen met een TA-03 van tamiya, dit is me echt super bevallen. Heb er het nodige aan verspijkerd in de loop van de tijd maar goed tis een leuke beginners auto. Ik rij nu met een HPI pro 1. Deze raad ik niet aan als je net komt kijken omdat hier behoorlijk wat afstelwerk in zit.

    Als je goede uitleg wil kun je ook ff een mail sturen naar de crew van DE winkel in geoningen "krikke". Kijk maar op www.krikke.net
     
  16. he Jens,

    Ik zou misschien een HPI Sprint kopen die heb je al voor 200 euro. En dat is een zeer goed model. En later kun je hem opvoeren met misschien met een snellere motor en snelheids regelaar. En als je een TL-01 gaat opvoeren dan moet je wel kogellagers kopen, want anders gaat hij stuk en maakt hij een raar geluid. Ik heb dat zelf gezien van een vriend van mij. En toen zag ik eerst een TL-01 op het circuit van AMCA. Die was opgevoert met een snellere motor en met kogellagers en dat was echt wel beter. En kogellagers zijn erg duur.

    Mister Funnybones
     
  17. Tja, zelf zou ik ook HPI aanraden, maar daar komen dan nog wel wat kosten bij.

    Regelaar (electronisch): vanaf 50 euro
    Redelijke motor 22 turns: 25 euro
    Goede 2400 sanyo accu: 35 euro
    Goede lader(bv. robbe lader 2): 35 euro
    Zenderset: 65 euro
    HPI sprint kaal: 200 euro

    Totaal kostenplaatje: 410 euro!!!

    Wel redelijk prijzig, maar dan heb je ook wat!
    Vooral als je later ook in competitie verband wilt gaan rijden, kan ik deze auto zeker aanraden!
     
  18. he,

    Is dat niet een beetje duur. Want als je al wedstrijden gaat rijden komen er nog kosten bij. En nu heb je dan ook al nog geen snelle met die 22 turns. Dan zou ik wel een snellere nemen. Anders ben je ook zo op uitgekeken.

    Mister Funnybones
     
  19. 22 turns niet snel?

    Voor een beginner lijkt me dat nou juist wel een goede motor om mee te BEGINNEN!
     
  20. he Kapitein Koek,

    Ik zou gewoon eerst met de standaard motor rijden. En later met die HPI sprint opvoeren met alles. Dus een snellere motor en regelaar. En met die motor zou ik het gelijk goed doen. Doe dan een 13 turns, Want daar rijden ze veel op het circuit mee. En is ook zeer snel. En zo ben ik ook begonnen en het beviel me goed.
    Maar zo 22 turns is niet erg snel, want dat gaat misschien maar een paar kilometer per uur harder dan zo standaard motor. Dus ben je daar zo weer op uitgekeken. Dat is dan weer zo 20 euro verspilt.

    Mister Funnybones
     

Deel Deze Pagina