Portaal CNC freesmachine High-Z

• Topicstarter Topicstarter Emmanuel Van Hoof
  • Startdatum Startdatum
E

Emmanuel Van Hoof

Guest
Zijn er mensen die ervaring met deze machine hebben?
Of is dit een slechte aankoop?
Groetjes, Emmanuel

Hoi Johan

Heb je wat links van soortgelijke machines?

Zou me goed op weg helpen

Dank
Winfried

@ Veteq
Ik wil er messing en alu mee bewerken. Ik denk dat deze machine High-Z 400 van deze Duitse firma komt. Ik heb er een optie op.

@ Plotterweld
Dus jij bent tevreden van je machine? En is dit ook hetzelfde type?
Wat snij jij ermee?

Bedankt voor jullie reacties. Groetjes

Dan is de volgende vraag:
wat wil je er precies mee gaan maken en wat moeten de toleranties zijn?

Ik ben ooit 25 jaar geleden een modelbouwer geweest van houten VOC schepen en dergelijke. En ook even met modelbouw vliegtuigen bezig geweest. Bouwen was leuk, crashen minder...:-( Nu wil mijn vaardigheden gaan botvieren op Romeinse spullen, Re-Enacment. Dus stempels maken om dingen te produceren. Romeinse harnasjes, scharnieren, rozetten enz... Ik weet dat dit niet de goede machine hiervoor is, maar gezien ik ook een pak freeswerk heb, uit messing plaatjes van 0.5 tot 0.8 mm frequent en soms tot 1.2 mm. Ook graveerwerk in messing. De stempels wil ik in alu maken, gezien de High-Z 400 dit niet aan kan. Maar ik kan redelijk met een pc overweg, en heb bescheiden cad-kennis, dus ik hoop er geen jaar over te doen. De reden van de 2de handsmachine is overduidelijk, ik ga deze machine nadien trachten van de hand te doen, en zie deze als experimentele stap naar een betere kolomfreesmachine. Min een BF20 ( zie CNC.zone.NL) of tot zelfs een BF30. Nadelen van de High-Z zijn mij bekend, geen goede kogelomploopspindels, zwevende assen. Ik kan met een beetje spelling leven, maar toch hoop ik voor de stempels een nauwkeurigheid van 0,2 te halen. Afhankelijk van het type stempel, kan het iets meer zijn, maar toch liever niet.

Groetjes, Emmanuel

PS als oude modelbouwer.. ik zie hier veel mooi spul dit forum passeren, duikboten tot straalmotoren, de dingen waar ik als jonge snaak wel van droomde. Als je voorbeelden van mijn Romeinse spullen wil zien die ik maak, er staan er op mijn FB pagina.

Back