Bij veel automotoren zie je bij het achterdeksel inkepingen gemaakt voor een betere flow naar de zij-spoelkanalen.
Hoewel dit prima werkt vergroot het ook de volume in het ondercarter wat nadelig is voor de power en topsnelheid.
Een nieuwe trend dat eigenlijk al heel lang bestaat maar nu echt ook door fabrikanten standaard in motoren te vinden is is een zgn ported backplate waar een kuiltje in het midden van de deksel mengsel oppakt en via 2 achterliggende kanaaltjes dat mengsel de spoelkanalen in duwt. Door de dunnere kanaaltjes wordt er meer druk en dus snelheid opgebouwd.
Ik had er al een paar gebouwd maar moest er weer 2 doen dus maar even wat foto's tot een filmpje gezet.
Op het eind zie j dus ook de werking middels een waterstraal.
Voor veel rijders is dit niet meer dan een gimmick, voor de betere rijders zal er mogelijk een kleine verbetering te voelen zijn en misschien ook iets zuiniger. Dat is namelijk wel merkbaar met ht verbeteren vn de flow dat en motor zuiniger wordt, hoewel dat voor de meeste rijder ook relatief is maar voor de wedstrijdrijder een paar seconden meer op een tack een verschil kan zijn.
Hoewel dit prima werkt vergroot het ook de volume in het ondercarter wat nadelig is voor de power en topsnelheid.
Een nieuwe trend dat eigenlijk al heel lang bestaat maar nu echt ook door fabrikanten standaard in motoren te vinden is is een zgn ported backplate waar een kuiltje in het midden van de deksel mengsel oppakt en via 2 achterliggende kanaaltjes dat mengsel de spoelkanalen in duwt. Door de dunnere kanaaltjes wordt er meer druk en dus snelheid opgebouwd.
Ik had er al een paar gebouwd maar moest er weer 2 doen dus maar even wat foto's tot een filmpje gezet.
Op het eind zie j dus ook de werking middels een waterstraal.
Voor veel rijders is dit niet meer dan een gimmick, voor de betere rijders zal er mogelijk een kleine verbetering te voelen zijn en misschien ook iets zuiniger. Dat is namelijk wel merkbaar met ht verbeteren vn de flow dat en motor zuiniger wordt, hoewel dat voor de meeste rijder ook relatief is maar voor de wedstrijdrijder een paar seconden meer op een tack een verschil kan zijn.