Post pics van je laadstation & geef wat uitleg!

Discussie in 'Heli-Pilot's Mess' gestart door JacobsT, 10 aug 2012.

  1. JacobsT

    JacobsT

    Lid geworden:
    17 apr 2010
    Berichten:
    1.192
    Locatie:
    BE
    Ik weet dat er een specifiek laad en lipo forum is maar wou dit toch specifiek is van de heli piloten horen. Is tenslotte de "Heli-Pilot's Mess" dus dergelijk topic moet wel kunnen lijkt me.

    Vroeg me vooral af welke laders jullie gebruiken, evt in combinatie met welke voeding, en of jullie er tevreden van zijn?

    Zit zelf een beetje de kat uit de boom te kijken voor een nieuwe lader aan te schaffen.

    Gebruik momenteel een veel te zwakke Hyperion 0606i op netstroom waardoor ik op 6S maar aan kleine 2.2A in men lipo's kan pompen. Nu ik zware 6S lipo's ga aanschaffen voor de Atom wil ik toch wel wat meer power :)

    Zou ook leuk zijn moesten jullie eens foto's tonen van jullie laadstations / laadkoffers. Kunnen we misschien wat leuke ideetjes uitwisselen?
     
  2. Robby

    Robby

    Lid geworden:
    2 okt 2010
    Berichten:
    136
    Locatie:
    Merelbeke, Belgiƫ
    [​IMG]

    Neemt veel plaats in de achtertuin maar het is gebruiksvriendelijk :worship:



















    Mijn toestelletje is een simprop lader (Duits merk) maar ook enkel te gebruiken voor bescheiden doeleinden hoor :)
     
  3. gevaho

    gevaho

    Lid geworden:
    4 jan 2009
    Berichten:
    1.546
    Locatie:
    Den Bosch
    Ik gebruik 2 iChargers een 106B 10amp 250 Watt en een 206 B van 20 Amp 300W.

    Als voeding een 12v 575 watt HP servervoeding.

    Op de foto parallel aan het laden, maar laad meestal de packs gewoon normaal met 10 Amp per lader. Meer kan ik er niet uihalen op 12V. De 206 lader kan evt op 24V maar moet er een voeding in serie bijkomen.
    Is de bedoeling dit te gaan doen in de toekomst en er een Hyperion Duo aan te gaan hangen. Als er weer een keer budget is......

    Op 10Amp gaat een 6S lipo in een minuutje of 20 weer vol (2650 tot 3300 mah), afhankelijk van de ontlading.



    [​IMG]
     
  4. stef stuntpiloot

    stef stuntpiloot Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 dec 2010
    Berichten:
    2.631
    Locatie:
    Zwollle
    Voor de kleine accu's (2 tot 4S)
    4x 50W

    [​IMG]

    Voor grotere accu's (5 en 6S)
    2x 200W

    [​IMG]
     

Deel Deze Pagina