Potensky: UZI XL of UZI XXL - ervaringen?

Aloha,

Ik vroeg me af, zijn er hier mensen die met de kistjes van potensky vliegen? Zoja, dan heb ik een paar vraagjes.

Lijkt de bouw van die biplanes nou alleen maar zo moeilijk, of zit er echt een hoop gedoe aanvast? Ik zag in een online handleiding dat er vanalles aan tepas komt. Schuren/Zagen, Strijken, En ik zag zelfs iets van een hotwire pistool ofzoiets om de motor in te bouwen. :? Ik vind het bijde prachtige vliegtuigen, en ik zou graag een van deze twee willen om mee te gaan leren 3D vliegen, maar de bouw instructies (alleen plaatjes, geblaat in et russisch ofzo), maken me een beetje bang om dr aan te beginnen. :oops:

Bovendien vroeg ik mij af, welke van de 2 is eigenlijk beter voor stevige (3D) aerobatics? Die Christen Eagle weet flink van wanten, daar heb ik met verbazing naar zitten kijken in verschillende filmpjes, maar die UZI lijkt me ook niet verkeerd. Het enige verschil dat ik eigenlijk zie tussen die 2, is de decals en de rondere wingtips van de eagle. Zijn er nog andere verschillen?

Als er mensen zijn die met een (of allebij) van deze kisten vliegen, Laat dan vooral even je verhaaltje achter, ik ben erg benieuwd. :D

Grtz,
Sven

plakken, zagen, schuren

ja dat hoort nou eenmaal bij modelbouw

en ja ik heb 4 Potensky toestellen

vliegt redelijk, zitten nog Borstel motoren in met vertraging

en welke het beste vliegt, maakt niet veel uit
het kunnen zit hem in de piloteur

Ik zit er n beetje mee, ik heb nog nooit met n strijkbout gewerkt, en dat met een of andere vage heatgun gaten erin zitten peuren vind ik ook n beetje eng. :P Niet alleen kan ik mijn model daarmee verpesten als ik et niet goed doe, ik moet ook nog allerlij dure electronische gereedschappen voor gaan kopen. Kan et niet gemakkelijker?

En ik heb n beetje et idee dat die Christen Eagle meer inhuis heeft dan die iets grotere UZI XL?

Ik heb inmiddels gehoord dat de christen eagle al snel lelijk wordt, omdat de decalls flinter dun zijn, en niet mee flexen met et EPP (en dus scheuren). Bovendien hebben bijde UZI's geen gezeur met decals en de scharnieren zijn dr al in gezet.

Daarom gaat nu mijn tweestrijd tussen de XL en de XXL. De XL is net als de eagle 70cm in spanwijdte, en de XXL is 1 meter. Ze zien dr allebij precies etzelfde uit, alleen de ene is een kleine 30cm op geschaald. Welke van de 2 kan ik et beste nemen als ik gewoon lekker wild wil doen?

De XL is natuurlijk wel een stuk goedkoper omdat die al met een 50~80W motor vliegt. Die XXL vliegt pas op een dikke 200W.

Back