Pou Du ciel naar brandstof

hallo,
ik was een beetje rond aan het kijken op het modelbouwforum.
nu kwam ik een pou du ciel tegen. :D
ik vroeg mij nu dus af of de pou du ciel ook van elektronaar brandstof gemaakt kan worden.. :?:
Dat als ie zo licht is dat je er een 1cc of een 2.5 cc in zet :P
pou_du_ciel_full.jpg

Bedankt :!:

:bye:
Pj :D

Nou ik denk wel dat het kan hoor, maar let er even op dat de Pou du Ciel van RBCkits echt een andere is dan dat plaatje van jou met brandstofmotor..

ok bedankt
bij die van rbc kits zit er niet zo'n cockpitkapje op en die ik heb gevonden is de neus langer van.

:bye:
pj

Ps:zou het met die van rbc kits ook lukken om hem om te bouwen.

Flying High figuur, er zitten nog wel wat meer verschilletjes tussen "die van jou" en die van RBC ....

Maar met wat extra verstevigingen op de juiste plaats en een Norvel .049 of .061 (of Cox .049 of .051) motortje moet het best lukken met de RBC "hemel-luis".

pardon iedereen gaat electro ! geen haar op mijn hoofd dat daar aan denkt !!!
ik hou van benzine motoren ,en zal er blijven van houden !
electro ok voor een zwevertje voor mij ,maar voor het grotere werk een echte benzine motor zoals de echte vliegtuigen :!: :wink:

Ja ok uitgezonderd van de volhouders dan :wink:
Maar feit is dat er steeds minder brandstof wordt gevlogen, omdat sommige brandstof vliegers op elektro overstappen en omdat de nieuwe modelvliegers veelal in elektro starten omdat dat makkelijker en goedkoper is (denk maar aan de simpele J-3s en Slowsticks waar je in een weiland mee kunt leren vliegen en die voor heel weinig geld worden verkocht, of aan de Dragonfly's).

:offtopic: , sorry...

dunlop zei:
pardon iedereen gaat electro ! geen haar op mijn hoofd dat daar aan denkt !!!
ik hou van benzine motoren ,en zal er blijven van houden !
electro ok voor een zwevertje voor mij ,maar voor het grotere werk een echte benzine motor zoals de echte vliegtuigen :!: :wink:

Dit ondanks het feit dat er ook al 1:1 toestellen met electromotoren vliegen, hoe ga je dat dan doen als je zoiets als schaal model wil maken.

Planelover_CrAzY_Murdock zei:
Ja ok uitgezonderd van de volhouders dan :wink:
Maar feit is dat er steeds minder brandstof wordt gevlogen, omdat sommige brandstof vliegers op elektro overstappen en omdat de nieuwe modelvliegers veelal in elektro starten omdat dat makkelijker en goedkoper is (denk maar aan de simpele J-3s en Slowsticks waar je in een weiland mee kunt leren vliegen en die voor heel weinig geld worden verkocht, of aan de Dragonfly's).

:offtopic: , sorry...

dit slaat echt nergens op, er wordt nog genoeg brandstof gevlogen in de modelbouwwereld, zeker nog de helft van alle modelvliegers vliegt nog brandstof.
het is niet iomdat jij electro vliegt dat de hele wereld dat doet eh.

greets

Planelover_CrAzY_Murdock zei:

Waar staat dat er niet nog steeds veel brandstof gevlogen wordt, en dat minder dan de helft van alle vliegers brandstof vliegt?
En jij weet helemaal niet of ik alleen elektro vlieg, misschien heb ik ook wel een brandstof kist :wink:

Back