Pou du Ciel

Discussie in 'Project models' gestart door Énke Blériot, 10 aug 2020.

1. RTrider

RTrider Vriend van modelbouwforum.nl The First Aviators

Lid geworden:
    21 feb 2011
    Jammer, Max.
    in ieder geval bedankt voor je reactie.
    Blijf gezond. Groet, Gerard

2. Énke Blériot

Énke Blériot Moderator Moderator team Vriend van modelbouwforum.nl The First Aviators

Lid geworden:
    29 jul 2014
    Gerard...net als de diesel van mij is het verstandig de motordomping iets kleiner te maken een graadje minder.

Bouw er ook maar een hoogteroer aan want het is een dappere dodo en zonder hoogteroer ga je in de problemen komen.

ZWP en instelhoeken zijn allemaal goed.

De roeruitslag van het Rroer hoeft maar 10 mm naar elke kant te zijn.

3. RTrider

Lid geworden:
    21 feb 2011
    Henk, dank voor je antwoord. Jouw lijst met aanpassing in post #111 heb uitgeprint en volg ze zeker op.
    Waar ik steeds moeite mee hdb is het vertalen van een dieseltje dat door de meesten gebruikt wordt naar een gelijkwaarde E-aandrijving. Zie wat er gebeurd is met mijn E-Impuls. Een zeer potent Brushless waarmee de Impuls bijna recht omhoog kan. Beetje overpowered is goed maar zo veel vliegt en stuurt niet zoals het zou moeten. Te weinig vermogen is natuurlijk nog slechter...
    Ik zou willen dat er een methode was om dieselpower te vertalen naar E-power. Wie het weet mag het graag zeggen. Zelf ga ik bij dd Pou maar uit van ongeveer 1,5 of 2:1 ratio trekkracht van E-setup vs totaalgewicht vd Pou. Mocht het dan misgaan dan gas erop en weer/verder naar boven
    En natuurlijk niet zwaarder dan jouw Pou die prachtig vliegt :)

Laatst bewerkt: 16 dec 2020
  4. RTrider

Lid geworden:
    21 feb 2011
    Goeieavond Henk,
    Heb het draadje doorgelezen maar vindt nergens info over jouw diesel setup.
    Terwijl ik het toch ergens meen te hebben gezien....
    Zou je willen laten weten welk motorretje en propeller?
    Heb jouw Pou zien vliegen op OHA en daar een filmpje van gemaakt maar...
    vlieg je de Pou met volgas, halfgas, ....?
    Alvast bedankt voor de info.
    Groet, Gerard

5. Énke Blériot

Énke Blériot Moderator Moderator team Vriend van modelbouwforum.nl The First Aviators

Lid geworden:
    29 jul 2014
    1,5 ccc met een 8x4

gaat pruttelend weg met half vermogen en na een paar rondjes krijgt die er zin in en begint dan rap te stijgen.

RTrider vindt dit leuk.
  6. RTrider

Lid geworden:
    21 feb 2011
    Dank, Henk.
    Ik ga er een nachtje over slapen en morgen de BL, Esc, prop en mogelijk twee Lipo’s bestellen.
    Ff naar de winkel mag helaas niet meer. Jammer, alhoewel ik voor de prijs van bezorging zelf niet van D naar W heen en terug kan rijden. Spijtig voor D want meestal zie je nog wel wat anders dat ook mee naar huis mag.
    Tja, is niet anders.
    Kan er niet aan wennen...

Énke Blériot vindt dit leuk.
  7. Frits37

Frits37 The First Aviators

Lid geworden:
    24 apr 2015
    Misschien al eerder langsgekomen?

8. HBZWEEF

HBZWEEF The First Aviators

Lid geworden:
    8 okt 2008
    Hé, waar blijven al die Poutjes? ....................................???
    OK Hier is er één.

downloaden.png

Laatst bewerkt: 31 jan 2021
  9. HBZWEEF

Lid geworden:
    8 okt 2008
    Heb de gemakkelijke weg gekozen. De Pou overgenomen van Henk v H. Hij (zij?) was bedoeld voor een opwind escapement (alleen richtingsroer) en de bedoeling was aanvankelijk dat ieder die dat wilde er een vluchtje mee kon maken op samenkomsten van de T.F.A. Afijn, dat feest ging niet door.
    Ik koos voor de gemakkelijke weg. Twee mini servo's voor richting en hoogte en een Frsky ontvanger. De motorisering is een Webra 1,5 cc diesel geworden.
    Behalve dus de radio inbouw moest er een hoogteroer gemaakt worden. Misschien voor anderen interessant is mijn favoriete methode om de boel scharnierend te krijgen. Het bestaat uit strookjes micafim, voorzien van een lijmlaag met dubbelzijdig scotch tape en om en om tussen stabilo en hoogteroer geplakt. Houdt fantastisch en is zonder speling. De foto's spreken voor zich denk ik.
    IMG_2440.JPG

IMG_2433.jpeg

10. Énke Blériot

Lid geworden:
    29 jul 2014
    Vrij naar Wim Kan...toch?

Weet je wat mooi is...een Pou..weet je wat nog mooier is....?

11. Énke Blériot

Lid geworden:
    29 jul 2014
    Kleine uitslag en mix met dummy gas had je gezien?

12. HBZWEEF

Lid geworden:
    8 okt 2008
    Ja. Ik ga net doen alsof ik de motor kan regelen op de gasknuppel. In feite mix ik hoogte (négatief) mee.

Alle Poutjes bouwdozen gebouwd en vliegend op de DOW in een Corona vrij najaar!

Bruno van Hoek vindt dit leuk.
  13. Énke Blériot

Lid geworden:
    29 jul 2014
    We zijn nu een tijdje met de Pou's onderweg en..

Zodra je de trim op orde hebt ( en dat is toch minder uitslag dan je denkt dat kan) dan heb je een multi inzetbare kist..

Het is niet alleen een heel koddig ding om te zien maar het vliegt zoals jij dat wilt....rustig tuffend als een sportmodel..of zoals je wilt een Ebenezer...maar met wat meer dampf op de motor dan verandert het in een raspaardje...vol kunstvlucht..

Rol's ..loopings..het hele kunstvluchtprogram vlieg je er mee na enige oefening...

Mocht je ook een Pou willen...ze liggen voor je klaar..en je krijgt er geen spijt van..ech nie..

14. Bruno van Hoek

Bruno van Hoek Vriend van modelbouwforum.nl The First Aviators Forum veteraan

Lid geworden:
    23 aug 2002
    Almere, MVA (ex-Daedalus Amsterdam)/G&E/TFA
    Twee violen?

verfbrander vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina