Informatie over het origineel:
Scheepstype: Multi purpose offshore vessel
Bouwjaar: 2006
Lengte x Breedte: 76 m X 18 m
Gross Tonnage: 2810, Waterverplaatsing: 3859 t
Geregistreede Snelheid (Max / Gem): 13.5 / 10.1 knots
Vlag: Netherlands [NL]
Roepnaam: PHFG
IMO: 9273911, MMSI: 246513000
Informatie over het model:
Scheepstype: Multi purpose offshore vessel
Bouwjaar: 2012/2013
Lengte x Breedte: 101 cm X 24 cm
Schaal: 1:75
Vlag: Netherlands [NL]
Roepnaam: PHFG
IMO: 9273911, MMSI: 246513000
Het kasboek.. Wat kost de bouw van dit schip qua geld?!
1 vel passe partout karton van 160 x 120 € 28.50
1 potje secondelijm € 2.50
2x Raboesh Mini Thruster € 42.00 +
1 potje secondelijm € 2.50
2x Raboesh Mini Thruster € 42.00 +
Totaal zover: € 83.00
====================================================
Waarom ik dit schip ga maken?
* Het betreft hier een zeer mooi schip, dat eigenlijk nog nooit gebouwd is voor rc. Dus dat is nog eens een uitdaging om vanaf scratch te bouwen!
De voorbereiding:
Allereerst contact opgenomen met de rederij waar dit schip voor vaart. Het betreft hier de firma Vroon uit Den Helder. Vele HD foto's ontvangen en uiteindelijk ook de CAD tekeningen van dit schip. Alsmede een uitnodiging voor een bezoek aan het kantoor in Den Helder voor nog meer informatie en mocht het schip aanwezig zijn ( maakt enkel dag tripjes) een uitgebreide tour op de Power Express.
Ik ga op regelmatige basis updates hier plaatsen ondersteunt met zoveel mogelijk foto's. Al jullie advies en tips zijn meer dan welkom, maar ik zou het wel waarderen om elkaar hier in zijn/haar waarde te laten en elkaars tips of advies niet helemaal de grond in te boren of personen af te vallen.
Groetjes Tom
Dit schip is onmogelijk te bouwen voor mij zonder de geweldige hulp van de medebouwers hier op het forum, die mij goed voorzien van tips,hulp en praktisch advies! Dus bij deze alvast mijn dank hier voor

Laatst bewerkt door een moderator: