POWER Kyosho Mad Forse VE

Weer een nieuw Project.
Hiervoor is aangekocht een Kyosho Mad Forse VE.
Elektronica is eruit en nu gaan we er mee aan de slag.

Wat gaat er gebeuren:
Regelaar wordt een EZRUN 150A
Brushless Motor XK4082 1.600KV max. 3.025W (4,1 PK)
6S Lipo

De auto gaat verder omhoog en zal er her en der nog wijzigingen plaats vinden.

Hieronder de foto zoals hij is aangekocht.

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Gaaf, heb deze auto ook al langer op het oog.
Dat is wel een brute motor die je erin gaat stoppen. Deze auto is toch vrij licht?

Zojuist nog even het gespoten Chassis (nog één kant) gemonteerd. Ook staat hij op deze foto een stuk hoger op de poten. Lipo wordt één blok 6S en komt binnen in de auto, dus niet naast het Chassis.

full

Het tweede chassis gemonteerd.
Verder in het chassis de accubak geplaatst (i.p.v. de twee aan de buitenkant). De 6S Lipo past hier helemaal netjes klem in. Alleen nog de Straps (zijn besteld) hieraan nog monteren.

full

full

de regelaar heb ik gevonden.
die volg ik op dit moment op het bekende bay.
veel leukere specs dan de mamba (O.A ABS) en leuker geprijsd.
alleen de moter kan ik daar niet vinden.

auto ziet er trouwens al leuk uit maar ik ben benieuwd wat die in een bocht gaat doen vanwege de hoogte

Ja het wordt zeker geen circuitracer dat kan ik nu al vertellen, maar gewoon een Bigfoot met veel power. Voor het racen gebruik ik de ST Truggy die nog meer vermogen heeft.

Motor is te vinden op hobbyking.com kijk bij All Inrunner Motors.

Ah, yes. de Mad Force. Heb de voorloper hiervan nog wel staan met een Beetle kap er op. Hebben de aandrijving wat aangepast zie ik wel. Dit maakt een brushless inbouw wel makkelijker. godsonmogelijk bij de orig mad force.
(heb er zelf een nitro revo gearbox in gezet. ofwel, een andere center plaat ervoor gemaakt. en dan is het nog niet zo mooi gelukt als ik zou willen. :P )

Vandaag de rest binnengekregen.
Vooral de motor de XK4082 1.600KV, ziet er erg goed uit.
Hopelijk kunnen we van de week de boel installeren en testen.

De Motor hebben we maar alvast gemonteerd. Ik had verwacht dat er aanpassingen moesten plaatsvinden, maar het past precies!!
De ESC en de Motor zijn direct verbonden d.m.v. 5mm plugs.

full

Alles is nu ingebouwd en even getest.
De start punch heb ik op z'n laagst moeten zetten, want zelfs met 6S Lipo op de vooras is het amper mogelijk normaal weg te rijden.
Verder moet de stuurinrichting echt drastisch gewijzigd worden, want dit is bagger.

full

Wat is het probleem met het sturen? Ik heb een paar Twin Forces en nooit problemen gehad.

ThunderTechRacing maakt een setje waarbij je de servo op de as kan plaatsen, New Era maakt een bumper waar je de servo in kan plaatsen. Misschien heb je er wat aan.

Mijn Twin Force heb ik juist licht gehouden met een 2 s lipo en een Novak 550 4,5T Ballistic motor, werkt prima.

Wat is het probleem met het sturen? Ik heb een paar Twin Forces en nooit problemen gehad.

ThunderTechRacing maakt een setje waarbij je de servo op de as kan plaatsen, New Era maakt een bumper waar je de servo in kan plaatsen. Misschien heb je er wat aan.

Mijn Twin Force heb ik juist licht gehouden met een 2 s lipo en een Novak 550 4,5T Ballistic motor, werkt prima.

De stuurinrichting heeft te veel bewegende delen die ook nog eens de kracht over een grote afstanden moet overbruggen. Die servo direct op de as is zeker een oplossing en daarbij een zwaardere servo, want deze krijgt momenteel de wielen stilstaand nauwelijks gedraaid.

2S zal zeker wel voldoende kunnen zijn, maar ik hou van overdreven krachten.

Heb zelf de stuurservo in het midden gezet, en alleen 1 stuurstang naar de vooras. vond de servo op de as namelijk niet uit zien.
Wat je ook kunt doen is een bowden kabel gebruiken (of 2) ook dan kun je de servo in het chassis laten, en met de kabel naar de as gaan.

of als het lukt een 2e servo er bij.
ik heb zelf 2x 13 kilo en dat is meer dan zat.
[128156] formula-offroad
mocht je te weinig wuimte hebben, dan misschien een bigscale servo erin.
die zijn echt sterk.

gr Sander.

se hoeveelheid servo's is niet het porbleem bij de mad force. voor eht stuur hebben ze 2 linkage stangetjes tussen de servo en de steering rack op de as zitten. deze 2 stangetjes zijn dan nog eens verbonden met een kunststoffen servo saver die op eht chassis zit. het resultaat hiervan is dat je de wielen al ruim 15 graden heen en weer kunt bewegen zonder dat de servo beweegt. :)

ach ja,
het is ook geen wedstrijd auto, toch??

het probleem is meer dat 1 servo niet sterk genoeg is.

en of het sturen nog zin heeft met zo'n BL set :D:D:D.

wheelys daar gaan we voor. ;).

gr Sander.

Back