Power peak twin eq bid 1000w

Heb een lader nodig om 2 x 7s 5000 lipo's te laden.

Ik heb een turnigy 1080w powersupply.

Zou deze lader voldoen? Dacht eerst voor de Hyperion te gaan, blijkbaar moeilijk leverbaar maar deze is toch wat goedkoper.

Als ik op max 3C 2 lipo's zou kunnen laden is dit meer als voldoende voor mij.

Beste Jet Ranger,

De formule is P = U x I
In jou geval wil je P (watt) weten.
U = 25,9 V
I = 5 Amp
P = 129,5 watt nog per accu bij 1c laden.
In jou geval dat je 2 accu's tegelijk 3c wilt laden zou je met een voeding van 777 watt voldoende moeten hebben.
Bij deze berekening neem je niet het verbruik van je lader mee en eventuele verliezen mee, hoewel dit niet heel veel zal zijn.
Met jou powersupply van 1080 watt heb je zeker voldoende om te doen wat je graag wilt.

Succes!

Beste Jet Ranger,

De formule is P = U x I
In jou geval wil je P (watt) weten.
U = 25,9 V
I = 5 Amp
P = 129,5 watt nog per accu bij 1c laden.
In jou geval dat je 2 accu's tegelijk 3c wilt laden zou je met een voeding van 777 watt voldoende moeten hebben.
Bij deze berekening neem je niet het verbruik van je lader mee en eventuele verliezen mee, hoewel dit niet heel veel zal zijn.
Met jou powersupply van 1080 watt heb je zeker voldoende om te doen wat je graag wilt.

Succes!

Schitterend dan hoef ik geen duurder lader dan deze!

Dank voor de goede uitleg!

De lader werkt uitstekend. Is bijna identiek qua mogelijkheden aan hyperion. Alleen de 14s als 1 accu balanceren is extra in de Hyperion.

Het s verder een fijne lader

De lader werkt uitstekend. Is bijna identiek qua mogelijkheden aan hyperion. Alleen de 14s als 1 accu balanceren is extra in de Hyperion.

Het s verder een fijne lader

Lader toegekomen.

Moet toegeven dat ik al een uur aan het zoeken ben om lipo's te kunnen laden maar kan het niet vinden. Enkel een lipo programma om in "store" te zetten.

Iemand die me op gang kan helpen. Moeilijk ding seg (zal wel aan mij liggen)

Als je "op de stand store staat" druk je 1X op het knopje "DEC" en zal CHG oplichten. Vervolgens houd je de ENTER toets ingedrukt, dan verschijnt een volgend scherm waarin je niet kunt kiezen en houd je weer de ENTER toets ingedrukt. Dan zou het laden moeten beginnen. Heb je wel de nieuwe software erop gezet?
Ik heb het ding nog niet zo lang maar als je het principe door hebt is het heel simpel. Ik ben benieuwd of er iemand is die gevonden heeft of en hoe je de maximale laadspanning aan kunt passen,

Back