Die switch schakelt toch ongeveer in de middenpositie?
Als het kanaal van je ontsteking niet helemaal "aan" of helemaal "uit" staat dan kom je in de buurt van het gebied waar de omschakeling plaatsvind.
Laat eens horen in welke stand je ontstekingkanaal staat als je deze problemen ondervindt? (servo positie scherm)
Als dit onstreeks de middenpositie gebeurd is er dus niets aan de hand.
In de buurt van de omschakeling kan door kleine spanningverschillen (door het bewegen van servo's ) en het ontbreken van een hysteresis de omschakeling snel en onregelmatig plaatsvinden, en weer ophouden als je niet meer stuurt. Een unit met een goede hysteresis zou dit probleem niet moeten hebben, maar ik weet dat er units zijn die een vast schakelpunt hebben zonder hysteresis, en bij zo'n unit is dit gedrag volkomen normaal.
Je kunt zelf testen of de unit een hysteresis heeft of niet.
Stel het kanaal zo in dat je het kunt bedienen met een draaiknop.
Ga van het ene uiterste naar het andere en kijk op welk punt de ontsteking aan gaat
Draai dan door naar het andere uiterste en kom langzaam weer terug.
Kijk dan op welk punt de ontsteking weer uit gaat.
Als die schakelpunten gelijk zijn dan is er geen hysteresis.
Als je het stuurkanaal dicht bij dit punt staat kunnen andere servo's zorgen dat er allerlei korte ongewenste omschakelingen plaatsvinden. M.a.w. de unit weet volgt dan hele kleine variaties.
Hysterese - Wikipedia
Mijn ontsteking sluit ik aan op een kanaal dat ik bedien met het linkse draaiknopje van de zender (een 9C). Zodoende is het moeilijk om per ongeluk om te schakelen van "aan" naar "uit" en vice versa.
"uit" is knop helemaal tegen de linker aanslag, en "aan" helemaal naar rechts. Het omschakelen gebeurt halverwege.
Heb al verschillende keren op final de motor moeten uitzetten door retrackt problemen, en dat knopje is dan prima te bereiken.