Powerlosing bij takeoff!

• Topicstarter Topicstarter Ruben-F3M-Electro
  • Startdatum Startdatum
R

Ruben-F3M-Electro

Guest
Hallo,

sinds kort heb ik problemen met mijn Prima. Hij start goed, draait goed, althans zolang we hem vasthouden. Als alles is afgeregeld taxie ik tot de piste, alles loopt goed, tot ik vol gas geef! Dan verliest hij in ene keer al zijn vermogen en heb ik als ik geluk heb ( meestal niet ) genoeg kracht om terug tot mij te taxien.
Iemand ideeën waar dit aan kan liggen?

Mvg

Ruben

Wat voor motor is het? En blijft de motor wel goed lopen als je het model een tijdje recht omhoog houd bij het afstellen?
m.v.g. Erik

Wat voor motor is het? En blijft de motor wel goed lopen als je het model een tijdje recht omhoog houd bij het afstellen?
m.v.g. Erik

Het is een T28 motor, 4cc. Jep hij blijft goed draaien.

Het kan zijn dat de motor versleten is. Dat kan je testen door de compressie te checken na het afslaan. En vervang anders eens de plug en gebruik nieuwe brandstof. Misschien was de olie wat uitgezakt in de brandstof in je startkist. De brandstof in je model is dan misschien te vet.
m.v.g. Erik

als je in 1x gas geeft?
bij mijn calmato heb ik dit nu ook, maar als je langzaam het gas opvoert gaat het prima.
maar die motor moet ook nog wat gesteld worden want volgens mij looptie nog niet helemaal lekker.

maar je zou het kunnen proberen rustig opvoeren?

als je in 1x gas geeft?
bij mijn calmato heb ik dit nu ook, maar als je langzaam het gas opvoert gaat het prima.
maar die motor moet ook nog wat gesteld worden want volgens mij looptie nog niet helemaal lekker.

maar je zou het kunnen proberen rustig opvoeren?

Helpt ook niet.

Ruben, maak het HELE brandstofsysteem eens grondig schoon (ook de sproeierbuis), en controleer alle leidingen op lekken.
Tank niet te ver naar achteren? Op dezelfde hoogte als de sproeierbuis? Klunk nog netjes op zijn plaats? ZEEFJE in Klunk niet verstopt?

Back