Denk ook eens aan de simprop intelli speed, jamara X peak 3 plus, Hyperion EOS 5i, multiplex multilader n5014 (allemaal ongeveer hetzelfde)
1-14 cellen NiMh, 1-6 cellen Pb, 1S-5S Lipo, 5A max laden (simprop 7A), 1A max ontladen,
Allemaal zo rond de 70 Euro, heel wat goedkoper dan die laders die je noemt en voor de gemiddelde vlieger ruim voldoende mogelijkheden. Ze zijn zowieso al beter dan de Utramat 12 van Graupner (maar 12 cellen NiMH en slechts 3S lipo).
Ik zou wel zeker een lader nemen die lipo's kan laden tot 4S of 5S, want dat is wel de toekomst heb ik het idee. Lipo's zijn nu nog vrij prijzig, maar die gaat langzamerhand ook naar beneden.
Robbe power peak Ultimate Li Heb ik ook naar gekeken, maar beperkt tot slechts 4S lipo's en 25 NiMh zal ik waarschijnlijk nooit nodig hebben. De Simprop intelli speed is ongeveer de helft goedkoper, en kant tot 5S.. daarom heb ik voor de Simprop gekozen (jamara, hyperion en Multiplex zijn ongeveer hetzelfde,maar de simprop was een paar euro goedkoper..)
Het hangt er dus een beetje van af wat je wilt. Denk je ooit meer dan 14 cellen nodig te hebben (zeg maar wat grotere electro kisten, grote motorzwevers), dan kun je beter een wat duurdere lader te nemen, wil je indoor en wat handzamere electromodelletjes gaan vliegen op lipo's dan zijn die simprop,jamara enz. een wat betere keus.
Veel lezen op dit forum, leer je ook heel veel van. Begin dit jaar was ik echt nog een nono op gebied van electro, maar ik leer heel snel bij door zowat dagelijks op dit forum rond te struinen.
Success met zoeken verder,
Marco