Powerrr Funjet lanceren (hoe niet te crashen?)

Ik had een loodzware funjet (5S 4350mah en hacker B50L) en die kwam prima weg.
Gewoon een rustige worp met de neus recht naar voren, niet omhoog, dat is denk ik de meest gemaakte fout.
Ook de hotliners gooien we niet met de neus omhoog maar gewoon horizontaal dan is de kans op overtrekken het kleinst.
GJ

Hoi Gert-Jan,

Mijn pylon racer & hotliner werp ik ook vooruit, maar bij de Funjet werd juist aangeraden om hem omhoog te werpen. De pylon had ook weinig stuwkracht en zeker geen 1:1 statisch, de Funjet haalt dat gemakkelijk.

Wat woog jouw Funjet?

Laatst bewerkt:
Hij vliegt weer... nu met bungee!

Gelukkig was de neus goed te repareren door eerst de brukstukken te koken in een pan water. De structuur is niet meer mooi doordat de cellen wat open zijn gaan staan maar de neus is wel weer (vanzelf) recht gekomen en de naden sluiten mooi aan.

Meteen maar even een hol koolstof buisje op de bodem gelijmd met aan het einde een haak. Elastiek eraan en... vandaag 5x gevlogen. Perfecte lancering!

Ik gooide mijn FunJet ruim half gas weg en op een schakelaar zo'n 3 graden up en een kleine correctie tegen het rollen. Eenmaal los en hand aan de stick, schakelaartje uit en gas erop.

Back