Gisteren gevlogen met nieuw bestelde 3200 mah lipo's op de twister ipv de 4 LiFe cellen, een groot verschil, nu voldoende tijd voor het F2B schema en voldoende vermogen. Heb nu de minimum en maximum toeren op 8500 en 9500 staan, maar er moet nog meer geexperimenteerd worden. Kon nu met 18 meter (oogje tot oogje) lijnen vliegen (laystrate). Rondetijden aan begin van de vlucht 4.9. Alleen lijntrekproblemen bij de 2e hoek van de zandloper (die kan niet gevlogen worden zonder dat ie naar binnen komt), en als hij bij de tweede loop van de liggende ronde en vierkante acht voorover naar beneden moet. Ik denk echter dat dit aan de Twister ligt en niet aan de aandrijving. Hij is nu niet echt licht voor een Twister (moet nog wegen, maar de lipo's zijn bij Jan voor balanceren), dus de vleugelbelasting is wat aan de hoge kant. Ik denk echter dat de setup voldoende is voor een Nobler. Ik heb in horizontale vlucht meer dan voldoende lijntrek en ik heb destijds de leadouts verstelbaar gemaakt maar nog nooit versteld. Ik ga ze nu wat naar voren zetten en kijken wat dat verbetert. Ik gebruik nog een grijze graupner 10x6 en ik denk dat er geschiktere props zijn.