PPJoy: Zender als joystick(FMS, MS FS e.d.)+Tru-Flite

Discussie in 'Modelbouwsoftware' gestart door G, 10 jan 2005.

  1. benjamin2004

    benjamin2004 Guest

    Heb ook geprobeerd m'n dragonfly zender aan te sluiten, maar zonder succes.....

    Ik blijf in ppjoy maar invalid sync byte 0 houden.

    Hoe stel ik nu de mapping bij configure joysticks (waar je de virtual joystick als eerste kiest) precies in en hoe moet ik de dipswitches zetten? De poorten zijn open maar de zender wordt niet herkent en kan ook niet kalibreren.
     
  2. G

    G Guest

    Staat dat niet duidelijk genoeg in mijn beginpost?
    Zo lang je je zender niet met andere modellen gebruikt, is er geen enkele reden die dipswitches te veranderen.
    Volgorde van mijn Mode 2 zender(gas links) is aan-uit-aan-aan.

    Over PPJoy:
    Alles aangesloten, zender ingeschakeld?
    Mapping bij configure joysticks? Staat niks over in mijn beginpost, dus niet noodzakelijk.
    Meeste kun je in FMS zelf regelen.
    Suc6,

    Groeetjes, Geoffrey 8)
     
  3. baldasarre

    baldasarre Guest

    ja fms gaat prima maar g2 wil niet lukken
    heb jij nog een idee ?
     
  4. G

    G Guest

    Realflight G2 heb ik niet, dus ik kan je helaas niet helpen :(
    Als het in Spelbesturingen van Windows® wel werkt, dan moet het aan de instellingen van Realflight G2 liggen, of de mappings in PPJoy jah.
     
  5. Wartexx

    Wartexx

    Lid geworden:
    2 mei 2004
    Berichten:
    2.860
    Locatie:
    Wijchen
    Als ik pp yoy wil installen begint mijn comp te zeuren dat het een niet geidentificeerde driver is en dat ik hem niet moet/mag installen , ik kan wel doorgaan maar doe ik dan niks fout?
     
  6. Satoer

    Satoer Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 okt 2003
    Berichten:
    6.197
    Locatie:
    Zaandam
    Ja gewoon doorgaan. Dat betekend alleen dat de driver niet gecontroleerd is door Microsoft.
     
  7. G

    G Guest

    Microsoft zeurt bij bijna elk gedownloade instalatiebestand, is inderdaad niks mis mee.
    Nog effe wachten, dan zet ik mijn DF zender met kabel te koop, voor de mensen met geen zender met interface voor sim's als FMS

    De Futaba 9C Super, alias FF9 Super is in besteling 8)
     
  8. Ik heb een E-sky (cp2) zender en ben via een link in een ander topic hier terecht gekomen maar.

    Het lukt niet. :cry: :cry:

    Ik heb alles ingesteld zoals in de eerste post, maar NIETS beweegt bij FMS. Bij de calibratie ook niet. iemand een idee wat er aan de hand kan zijn. zender staat aan en in het de trainingschakelaar in alletwee de standen geprobeerd. :cry: :cry:

    HELP !!! :cry: :cry: :cry:

    Laurens
     
  9. Paul H.

    Paul H.

    Lid geworden:
    22 nov 2004
    Berichten:
    642
    Ik had dit eerst ook, ik had alles gedaan zoals in de eerste post van Geoffrey (G) maar toch werkte het niet! Kabel uit de pc en er weer in en opeens geeft mijn pc een melding: 'Er is een nieuwe hardware gevonden'. 'Klik hier om de gevonden software te instaleren'. Ik het instaleren en opeens deed alles het. Als hij deze melding bij jou ook geeft even instaleren, geeft hij niet de melding dan weet ik het ook niet.

    Succes!
     
  10. Die melding heeft hij gegeven en ik heb toen overal op ja/instaleren en ok gedrukt, maar hij doet het nogsteeds niet :cry: :cry:

    Hoe weet ik of de Trainer schakelaar goed staat ?? hij veert n.l. terug

    Is er niemand met een E-sky die de zender wel aan de praat heeft gekregen, die mij wil helpen :?: :?:

    ander progammatje mischien. In de handleiding staat helemaal niets. hadden ze net zo goed niet mee kunnen leveren.

    Het lijkt mij niet zo'n goed idee om zonder eerst te oefenen met de heli te gaan vliegen

    Laurens
     
  11. Linh

    Linh Guest

    Hallo, dat van die trainer schakelaar hoort zo hoor.
    Maar ik krijg hem trouwens ook niet aan de praat met de standaard zender die er bij zit.

    Gr Linh
     
  12. Zijn er mensen die de E-sky zender wel aan de praat krijgen :?: :cry: :cry:

    Laurens
     
  13. Linh

    Linh Guest

    Heus wel maar je moet waarschijnlijk even weten hoe.. :|
     
  14. WIE HELPT MIJ MET DE E_SKY ZENDER :cry: :cry:

    Ik heb net ff buiten geprobeerd zonder te oefenen op de sim, is best lastig. Omdat ik vliegtuigen gewent ben gooi ik automatisch het gas eraf als hij wat hoger van de grond komt (schrikreactie?)

    ga het vanavond wel weer proberen als er minder wind is

    Laurens
     
  15. G

    G Guest

    Hey,

    Ben net terug van een weekendje kamp met de klas( :evil: ).
    Als het goed is moet het met jouw esky zender ook werken.
    Als je verstand van computers hebt, kan je kijken in de BIOS of je parallelle/seriële poorten op enabled staan.

    Groeten, G 8)
     
  16. @ G

    De PC is mijn tweede hobby, dus dat zal wel goed komen. Ik heb al in het BIOS gekeken. Aleen is er geen enable/disable functie, maar moet je kiezen tussen een aantal protocollen. Daar staat en stond hij op autodetect.
    Ik zit door de week op kamers en dan kan ik mijn modelbouwspullen niet meenemen :cry: . Ik ga dus vrijdag weer verder.

    Het lijkt inderdaat wel of de PC de poort geblokeerd heeft :cry:

    Ik heb ook al gemailt met eshopjb (waar de heli vandaan komt. Die zeggen dat je eerst de zender aan moet zetten, dan de kabel aansluiten en dan de sim starten. Dit werkt ook niet.

    PS: waar is die training schakelaar voor :?: Is dat alleen voor als je twee e-sky zenders aan elkaar kopeld :?:

    Laurens
     
  17. G

    G Guest

    De trainerschakelaar zul je waarschijnlijk alleen nodig hebben met het koppelen aan een andere zender.
    Ik heb ook computers als 2e hobby. Kijk eens bij apparaatbeheer of er wel poorten geïnstalleerd zijn.
    Protocollen moeten allemaal op standaard blijven staan, PPJoy past ze aan in windows.

    Ik kijk vanmiddag of ik je verder kan helpen, heb nu een studie-uurtje op school.

    Groeten, Geoffrey 8)
     
  18. @ G

    heeeeel graag :D

    ik schreef:
    Ik heb de zender en de sim hier dus niet bij me (ik heb geen paralelle poort op m'n laptop :cry: ). Maar als jij denkt dat je weet wat het is, dan mail ik m'n broertje dan kan hij ff kijken of het werkt. Ik ga zelf natuurlijk vrijdag avond als ik thuis kom, weer verder.

    Laurens
     
  19. G

    G Guest

    Sorry is een middagje later geworden, had het een beetje druk en was het vergeten :oops:

    Werkt je zender trouwens ook niet met Tru-Flite? Die kan je eventueel downloaden als je die nog niet hebt.
    En ik lees dat je een parallelle aansluiting gebruikt?
    [​IMG]

    In dat geval moet PPJoy anders ingesteld worden denk ik:

    [​IMG]
    Parallelle poort 1 = LPT1, 2 = LPT2. Helaas heb ik echter een seriële aansluiting, dus kan ik niet controleren of het werkt :( .

    Als hij daar ook niet wil werken, ligt het probleem óf bij de zender óf bij de poortinstellingen.

    Groeten, Geoffrey 8)
     
  20. @ G

    Dat had ik ook al geprobeerd.
    Ik ga van he weekeind wel verder.
    (Ik denk dat de poort niet goed geinstalleerd is of zo)

    Ik heb net ook ff Tru-Flite gedownload, maar ik zie zo niet hoe dat werkt, maar ik heb hier ook een &^%&*% PC. Ik krijg het onderstaande scherm te zien.

    [​IMG]

    PS: Ik gebruik de seriele aansluiting (9 pins) op de PC (thuis). (Op mijn laptop zit geen van de twee aansluitingen)

    Laurens
     

Deel Deze Pagina