PPJoy: Zender als joystick(FMS, MS FS e.d.)+Tru-Flite

Discussie in 'Modelbouwsoftware' gestart door G, 10 jan 2005.

  1. G

    G Guest

    Hm... vreemd.
    In het geval van serieel moet het met PPJoy toch werken.
    Ik zou het zo gauw ook niet weten :?
    De verkoper wist ook niks? Misschien kunnen we nog wat andere Esky zender gebruikers opzoeken die het wel weten.

    Groeten, Geoffrey 8)
     
  2. Nee, ik heb al met eshopjb gemailt.
     
  3. Sander L.

    Sander L. Guest

    Hmmm... bij mij werkte het direct ( Walkera Dragonfly met TruFlite ). Bedankt voor de zeer nuttige tips. Nu het vliegen nog....
     
  4. Gammapooka

    Gammapooka

    Lid geworden:
    25 nov 2004
    Berichten:
    1.787
    Locatie:
    Hoorn
    Zouden de plaatjes misschien gefixed kunnen worden, in het eerste bericht in dit topic ?
    Hier zie ik ze niet
     
  5. G

    G Guest

    Blijkbaar zijn ze van de server afgehaald, ik zal kijken of ik ze nog terug kan vinden in mijn docs!
     
  6. Gammapooka

    Gammapooka

    Lid geworden:
    25 nov 2004
    Berichten:
    1.787
    Locatie:
    Hoorn
  7. G

    G Guest

    Hele handel opnieuw geĆ¼pload, hoop dat ze nu blijven staan.

    Groeten, Geoffrey 8)
     
  8. Robydoes

    Robydoes Guest

    Bij werkt het dus ook niet Xp heeft wel nieuwe hardware gevonden en geinstalleerd maar dat is dan ook alles als ik wil kalibreren gebeurd er niks bij ppjoy serial stream heb ik zelf het geluid opgezet ik hoor een soort gebiep en bij serial protocol heb ik alles als gebruikt wat in de lijst staat en bij sommige gaan de balkjes bij de joystick interface kalibratie snel op en neer maar dat is dan ook alles
    dus als iemand hier een oplossing heeft laat maar weten
    groetjes

    roby
     
  9. Gammapooka

    Gammapooka

    Lid geworden:
    25 nov 2004
    Berichten:
    1.787
    Locatie:
    Hoorn
    Ik krijg de kanalen niet goed gecalibreerd.
    1 kanaal doet het zelfs niet.
    Ik hou het maar op mijn gamebird denk ik, jammer...

    [offtopic]
    Snap niet dat er bij de Dragonfly wel een kabel geleverd word voor de zender maar geen juiste software
    [/offtopic]
     
  10. Bij mijn E-sky Honey Bee werkt het ook nogsteeds niet. lijkt op hetzelfde probleem als Robydoes.
     
  11. Geroenimo

    Geroenimo

    Lid geworden:
    21 jun 2005
    Berichten:
    49
    Locatie:
    Utrecht
    :D Het werkt bij mij op een futaba skysport4 en ook op de futaba fc16, met fms. ppjoy 0.82. windows xp sp2.
    ik heb een bc546 gebruikt die is ook npn. en 10k weerstandje. heb eerst een halve dag met een kapotte bc547 geprobeerd jammer genoeg. helemaal blij. op me laptop wil het niet helaas want ik kan de printerpoort niet vinden... :wink:
    is er ook al een net zo simpele usb oplossing gevonden eigenlijk? ik kwam het nog niet tegen.
     
  12. jedego

    jedego Guest

    Weten jullie toevallig of de controller van de dragonfly 22E ook aan te sluiten is op de pc?
     
  13. G

    G Guest

    Waarschijnlijk wel, als je een kabel en eventuele software hebt.
     
  14. jedego

    jedego Guest

    Ik heb nog niks van de 22E! ik wil hem bestellen, maar weet niet of er een kabel of sim bij zit! en als het er niet bij zit of ik het erbij kan kopen...

    er staat nergens op internet duidelijk of de controller WEL of NIET aangesloten kan worden op de pc! dus ik hoop dat iemand hier een 22E heeft en het mij kan vertellen.
     
  15. KICK :!: :!:

    Is er dan helemaal niemand die met z'n E-Sky zender op een PC met windows XP met een simulator oefend :?: :?:

    Ik krijg het niet voor elkaar HELP :!:

    tru flight werkt niet en FMS ook niet ook niet na 50 keer proberen
    met ppjoy werkt ook niets. Ik heb alle protocollen gebruikt. ik krijg wel netjes bij spelbesturing een joystick te zien, maar geen enkel kanaal reageerd.
    Ik heb de Bout rate van de com poort aangepast (helpt ook niet)
    alles zowel met als zonder HF module geprobeerd.
    de poort staat wel aan in de bios.
    de battarijen van de zender zijn vol.

    HELP HELP :!: :!:

    Laurens
     
  16. G

    G Guest

    Misschien extra topicje neerzetten bij de micro's. Ik heb FMS/Tru-Flite en dragonfly zender niet meer, dus kan niet veel bedenken :(
    Kan je wel een FF9S en Reflex XTR aanraden, stuk minder problemen en veel meer opties :wink:
    Werkt net iets realistischer en fijner merk ik.

    Groetjes, Geoffrey
     
  17. Ik heb wel een FC-18V3 (met leraar leerling, maar zonder PC interface kabel) en Reflex XTR heb ik ook wel. maar ik vind het zonde om veel geld te betalen voor een PC kabel als het daarna niet blijkt te werken.

    Die E-sky zender moet toch ook werken. :evil:
     
  18. jimmy

    jimmy Guest

    bij mij lukt het ook niet heb extra een simulator set gekocht (zender met niks erin) krijg dan ook bij het instaleren een ander plaatje als bij jou

    Naast virtuel joystick 1 staat: sending joystick updates to ppjoy
    En naast com 1 staat: reading serial stream

    kalibreren gaat dus niet, zit dus nog ergens fout.

    Wie kan helpen
     
  19. G

    G Guest

    Reading serial stream is een goed teken, dan ontvangt de PC de signalen van de zender, screenshot is gemaakt wanneer de zender niet aangesloten was.
    Staat hij op het goede protocol? [Zhenhua]
     
  20. Ik heb het kabeltje van mij geprobeerd met een dragonfly zender waarvan ik wist dat die gewerkt heeft als sim zender, maar dan gaat het bij mij nogsteeds niet.

    het probleem zit dus (waarschijnlijk) niet in m'n zender of in de instalatie van PPjoy of de sim zelf, maar in het kabeltje of de PC.
     

Deel Deze Pagina