PPM of PCM, wat vlieg jij?

PPM of PCM?

• Total voters
    123

laurens

Forum veteraan
Aangezien Gerard zei dat ik mn 8 kanaals dubbelsuper ontvanger ook voor heli kan gebruiken, wat natuurlijk zo is, vroeg ik me af wat jullie als ontvanger hebben.

Tegen de storing schijnt PCM beter te zijn, dus zou ik er natuurlijk een PCM ontvanger inwillen. Voor het begin neem ik dan nog mn DS ontvanger.

Nou wil ik dus weten wat jullie er permanent in hebben.

Groeten Laurens

Kijk op de zoek fuctie.
De een is een voorstander van pcm en de ander niet.
Daar is al veel over geschreven op dit forum.
Aan allebei zitten voor en nadelen.

@ Bertus,

Ik wil niet weten wat beter is, ik wil weten wat iedereen gebruikt.

Groeten Laurens

En als je dat weet wat dan?
Ik gebruik beide wat moet ik stemmen?

Ik bedoel dus in heli (daarom zet ik het in het heliforum). Ik wil gewoon weten of er mensen zijn die hun heli met PPM vliegen.

Groeten Laurens

Ik zie weinig verschil in heli of vliegtuig.
Wat betreft keuze voor ontvanger.

ik ook enkel pcm

er is een flinke draad over de voors en tegen, misschien die eens doorlezen en dan zelf beslissen ?

Tegen storing : Dubbelsuper (beter filtering van vreemde signalen)
Tegen "gestuiter" als gevolg van storingstikken: PCM.
Nadeel van de storingsonderdrukking is dat je niet stuitert maar ook enige tijd niet kunt sturen.
Persoonlijk vind ik het feit dat je niet gewaarschuwd wordt als de ontvangst condities minder worden bij PCM een nadeel maar, zoals gezegd: dat is persoonlijk.
Even alle argumanten van anderen doorlezen en tot een iegen oordeel/afweging komen is hier denk ik het beste

Ik vlieg met PPM aangezien de Hitec Eclipse (voor zover ik weet iig) geen PCM ondersteund. :roll:
Ik vlieg uitsluitende (electro) vleugelmodellen, en dan is de noodzaak tot PCM (en een failsafe) iets minder dringend aanwezig imho.
Laurens het volgende draadje is denk ik wel interessant
http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=2596 ;)

Back