Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
Het hangt van de in gebruik zijnde ontvangers af. Hebben die een variant van Berg technologie aan boord, zal hooguit de responserate wat veranderen.
Het is niet zo dat PPM en PCM prima op hetzelfde kanaal samenkunnen, pak je twee simpele ontvangers zonder verdere logica aan boord dan zal op z'n minst een van beide fikse storing krijgen.
PPM is daarbij wel de aangewezen kandidaat. Zonder DSP met software ('berg-achtig') weet een PPM ontvanger niet over het signaal wat ie krijgt klopt of niet.
PCM weet dat wel, die gebruikt een checksum. Die kan dus van nature nog wel 'slecht signaal' filteren. PCM zal dus mogelijk in de failsave schieten of op z'n minst alleen de wel kloppende frames gebruiken. PPM kan niets anders doen dan naar de servo's doorzetten wat ie krijgt, ook als dat onzin is.
Ik gok er op, dat de Graupner ontvanger een R16SCAN was?
Met z'n tweeën op één kanaal betekent storing. Of dit duidelijk merkbaar is, is afhankelijk van de technologie, die in de ontvanger wordt gebruikt. Een conventionele ppm-ontvanger gaat geheid op tilt.
Nee, ik gebruik een MX16 met in dit geval een Multiplex RX5 ontvanger in mijn DLG.
De ander (een mij onbekend persoon die in eerste instantie ongezien ongeveer 700 meter verderop stond te vliegen) bleek op hetzelfde kanaal zijn Last Down XXL te besturen. Omdat ik toch even wilde weten hoe of wat ben ik er naartoe gelopen toen ik hem had gezien. Hij bleek een Futaba PCM zender/ontvanger te gebruiken.
We hebben zeker een half uur tegelijk gevlogen en geen van beiden hadden we iets gemerkt. Vandaar dat ik het vraag. Niet om een vrijbrief te hebben op dezelfde frequentie te vliegen maar gewoon uit nieuwsgierigheid.
Die 700 meter heeft je gered.. dat is nog een behoorlijke afstand, dan zal het signaalsterkte-verschil van beide zenders voor de betreffende ontvangers nog groot genoeg geweest zijn om 'de eigen zender' eruit te pikken.
Ga het niet proberen als je naast elkaar staat, tenzij je je toestel echt zat bent