PPS-4D Propeller.

Geen...
Kijk ook eens naar de door Martin Muller ontworpen verstelprop op www.lipoly.com
Armin Mangelmann heeft hiermee onlangs in Carvin de Aeromusical gewonnen.
Deze heeft geen holle as nodig....

He Han,

Ik heb deze motor in huis liggen hij ik denk dat deze motor een vliegtuig nodig heeft van niet meer dan 100 gram (vliegklaar) omdat hij ongeveer een trekkracht heeft van 200 gram en hij moet zeker op drie cellen.
Ik denk dat die van Arwin Mangelman inderdaad veel beter is.
Een ding weet ik wel de truuk is om je vliegtuig zo licht mogelijk te maken om zo "vreemd"mogelijk te doen.

Ps: als je belangstelling bij die motor hebt moet je het even zeggen.

ik heb er ook aan zitten te denken als nieuwe uitdaging
je moet een uitdaging houwen toch?

He Jongens:

Het gaat mij om het propsysteem.
Niet om het motortje dat er bij is.
Dat is wel erg weinig vermogen.
Wil zo'n beetje 100 watt.
Met 3 lipo ????
Met axi 2212/26 evp

Groeten Han de ontwerper.

Daniël zei:
He Han,

Ik heb deze motor in huis liggen hij ik denk dat deze motor een vliegtuig nodig heeft van niet meer dan 100 gram (vliegklaar) omdat hij ongeveer een trekkracht heeft van 200 gram en hij moet zeker op drie cellen.

100g Vliegklaar? Gaat dus niet lukken, Alleen al met motor/prop en cellen zit je al bijna aan dat gewicht.
Is volgens mij ook niet nodig om 1:2 trekkracht verhouding te hebben.

Harold zei:
Is volgens mij ook niet nodig om 1:2 trekkracht verhouding te hebben.

Waarom denk je dan van niet, als je toch met een shockflyer aan het torque'en bent heb je toch ook vermogen nodig om hem uit de torque te trekken. Hetzelfde vermogen heb je ook nodig als je een "inverted torque" doet en dan weer "achteruit" moet. En om dus een beetje effect te hebben moet heb je minimaal 2 keer (het liefst meer) zoveel vermogen als gewicht hebben.

ik zit al een tijdje te denken van er zo een aan te schaffen...
maar er is niet veel over te vinden, qua ervaring en vliegtips enzo...

Nu heb ik bijna nooit die shokflyer verhalen gevolgt.
Vraag mij ook niet hoeveel vermogen die hebben.
Mischien dat Harold dat even uit de doeken kan doen.
Ga ergens anders vanuit.

Wil namelijk in totaal 200watt vermogen hebben.
En dat met 2 van die setjes.
Denk dat ik toch voor die van Ikarus ga.
Ziet er net even iets beter uit.
Hou niet zo van tegenvallers.
Het is ook niet de bedoeling dat het in een shokky of iets dergelijks komt.
Maar iets vliegends dat onder een kilo moet blijven.

Wat wel kan ik nu even nog niet zeggen.
Komt nog wel, voordat ik weer een lading kritiek over mij uitgestord krijg. (heb begrip)

Groeten Han de ontwerper.

Heb het net even verkeert geformuleerd zie ik.
Bedoel dus 2 prop setjes.
Een andere motor voor meet power. een axi 2212/26 evp .
Met minder red ik het niet vandaar.

groeten Han

Han, ik sluit mij ook aan bij Daniel, je kan beter de VPP prop van Mamo nemen, deze schijnt stukken beter te zijn dan alle ander VPP props.

Als je voor een grotere motor gaat dan hun adviseren dan zou ik toch eerst eens met hun gaan praten of die prop er wel op berekend is. Voor het overgrote deel zijn er allemaal onderdelen gebruikt van de staartrotors van kleine heli's zoals de T-rex. Ga je voor een grotere sterkere motor dan misschien ook de onderdelen nemen van de staartrotor van een grotere heli.

naamloos%20640.jpg

??????????????........ Theooooooo.....sssst.

Groeten Han.

Han ik ben bang dat je die props dan toch zelf moet gaan maken. Zeker als die motor meer dan 600 gram trekkracht heeft. Zaterdag eens gaan kijken naar die heckrotor van een raptor, misschien dat die het dan wel uithoudt. Jammer dat we zover van elkaar weg wonen, nu kan ik je mijn ideeën niet zo snel doen toekomen en uitleggen.

En nee, ik verklap lekker toch niets. 8)

Back