PP's Nobler gecrasht

FOX35

PH-SAM
Ik had nog steeds problemen met de motor(en) in de ARF Nobler, laatstelijk de 35FP. Gisteren liep hij tijdens de eerste vlucht nogal langzaam. Desondanks was het goed mogelijk het programma te vliegen, sterker nog, dat kon heel nauwkeurig bij die snelheid, en ik had voldoende peut voor het hele programma (dat had ik de laatste weken steeds wel) en stond ik binnen 7 minuten op de grond.

Zonder aan de naald te komen liep hij de vlucht daarna echter constant heel snel. Toch was er een goed, maar minder precies, schema mee te vliegen. Alleen had ik een geweldige overrun van meer dan 3 minuten. ????? Toen 3 tandjes rijker gezet. Hij begon weer vrij langzaam en maar ging later in de vlucht toch weer een aantal keren snel lopen, maar ging dan weer terug naar langzaam. Wat mij wel beviel was dat het model zowel bij snel als bij langzaam lopen goed bestuurbaar bleef en mooi rechtuit bleef vliegen. Het model deed het dus goed.

Voor de laatste vlucht toch nog maar een extra tandje rijker omdat ik graag de stand van de eerste vlucht wilde herhalen. Het model begon weer langzaam, zoals de eerste vlucht. Ik vrees nu alleen iets te langzaam. Waar ik eerder bij de langzame vlucht steeds voldoende lijntrek had gehad en het model toch mooi naar boven bleef vliegen, merkte ik in de eerste helft van de wingover dat ik lijntrek verloor. Ik heb met Noblers altijd de ervaring gehad dat ze mooi aan de lijnen bleven plakken in zo'n situatie en ik dacht dat hij de lijnen wel weer strak zou trekken als hij over het hoogste punt heen was. Alleen ... nu niet. Ik deed een stap naar achteren, maar ik ben blijkbaar mijn redreflex een beetje kwijt. Als ik een paar stappen meer had gedaan had ik hem weer recht kunnen trekken. Nu ging hij zo de grond in ... Motordragers gebroken, onderstel er uit en de romp achter de vleugel door en nog wat versplinterd balsa waar romp en vleugel samen komen.

Ik vrees dat het weer geen stunten wordt voor PP op het NK.

Hoi PP,

Dat is niet zo mooi jongen. Tijd voor een electro model.
Ik heb nog een model zonder neus.
Als ik tijd heb zal ik dan kijken of ik er een neus aan kan plakken?
Dit doe ik zuiver in eigen belang. Want ik verwacht dat je met een nieuw klein modelletje niet beter dan ik zult vliegen (en anders zorg ik daar wel voor). Zodoende zal ik dan niet laatste worden ;)

Laat even weten of je interesse hebt.

Groet Robert-Jan

Back